Hlavní obsah

Gumy za 880 tisíc spálí během chvíle: Bugatti Chiron je autem ohromujících čísel

Foto: Bugatti

Podobný obrázek se vám často nenaskytne. Majitelé si svoje Chirony hýčkají, na drift si s ním troufne málokdo. I když na podobně velké ploše… Proč ne!

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Bugatti jich vyrobí jen šestnáct. S výkonem 1 500 koní jde o nejsportovněji naladěný Chiron, a tak vás asi nepřekvapí, že umí rozcupovat pneumatiky za necelý milion korun během chvíle.

Článek

Není to auto pro každého. A až se jednou Bugatti Chiron přestane vyrábět, bude nám to všem líto. Aktuálně je ale jeho výroba v polovině cyklu, a tak se marketingové oddělení zamyslelo, jak to nejlépe oslavit, a výsledkem je: „Drifting The C“.

Aby bylo jasno, písmeno C definuje boční profil Chironu i Veyronu a Ettore Bugatti ho použil již u designu modelů Type 50 až Type 57. „Vyvolává dojem pohybu, i když je vůz v klidu,“ píše se v tiskové zprávě. A taky se tam píše, že do modelu Pur Sport s výkonem 1 500 koní za 82 milionů posadili šéfa vývoje podvozků, aby s ním vydriftoval obrovské písmeno C, které bude z vrchu pěkně vidět. Nu, podívejte se sami, jak se mu to povedlo.

Jak je z videa vidět, čtyřikrát přeplňovaný osmilitrový W16 nemá rozhodně problém protočit všechna čtyři kola na požádání a tisková zpráva Bugatti hýří vznešenými slovy a superlativy. „To, co zde oslavujeme touto přehlídkou, je bezkonkurenční ovladatelnost Chironu Pur Sport. Jeden z nejagilnějších automobilů, jaký kdy byl v našem produktovém portfoliu vytvořen, je vycizelovaný a přesný, což mu umožňuje dokončit kontrolovaný drift všech čtyř kol.“

Možná ano. Obyčejný člověk na videu spíš vidí, jak se během chvíle dají rozcupovat na kusy pneumatiky, za jejichž výměnu si Bugatti účtuje 880 000 Kč. A ještě na obrovském asfaltovém place, kde by něco podobného zvládl snad každý, kdo se nebojí šlápnout na plyn. Jednoho by skoro napadlo, že by to zvládla i vaše babička. Ale u Bugatti to vidí jinak.

„Ovladatelnost pohonu všech kol Chironu Pur Sport je vynikající. Vy, řidič, se rozhodujete, zda chcete, aby se protáčela kola na zadní nápravě, aby vůz zatáčel, nebo zda ho chcete stabilizovat větším prokluzem vpředu, a to výhradně vyvážením pomocí plynu. Můžete také nechat protáčet všechna čtyři kola najednou, přesně tak, jak se vám to líbí! Tomu říkám auto vyrobené pro řidiče,“ cituje tisková zpráva zkušebního jezdce.

Ano, cítíte správně, nedává nám to moc smysl. Umíme si představit lepší oslavu a Chiron Pur Sport by si ji jistě zasloužil, protože jde o úžasný kus techniky. Oproti standardnímu modelu je lehčí o padesát kilogramů, má o pětašedesát procent pevnější pružiny vpředu a o pětatřicet vzadu, jinou geometrii a jezdí na superlehkých hořčíkových kolech. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 2,3 s a z 0 na 200 km/h za 5,9 s. Kratší převodové poměry mu navíc umožňují zrychlit z 60 na 120 km/h na šestý rychlostní stupeň za pouhé 4,4 sekundy. Takže tohle auto má rozhodně navíc než driftovat někde na parkovišti.

Nebo jak celou tuhle taškařici vnímáte vy?

Jaký názor na celou tuhle akci máte vy?
Je skvělé vidět takové auto v driftu
40,8 %
Ale jo, tak proč ne
11,6 %
Trapárna
47,6 %
Celkem hlasovalo 1434 čtenářů.

Reklama

Související témata:
Načítám