Hlavní obsah

Elegantnější, elektrifikovanější, efektivnější. DS představuje vylepšený hatchback N°4, do Česka dorazí ještě letos

Foto: DS Automobiles

Francouzská automobilka DS představuje podle své nové číselné filosofie vylepšený model N°4, který příjíždí ve svěžím designu a s čerstvým pohonným portfoliem včetně elektrického. Navíc víme, kdy model dorazí k nám a na kolik zhruba vyjde.

Článek

DS N°4 přijíždí s přepracovanou přídí, jíž dominuje širší černá maska chladiče a LED světlomety s volitelnou technologií Matrix doplněné unikátním světelným podpisem sbíhajícím se doprostřed, kde má své místo podsvícené logo DS.

Kapota 4,4 metru dlouhého hatchbacku se dočkala prodloužení o 12 mm, kliky splývají s tvarovanými boky, střecha (volitelně černá) se pak elegantně svažuje až k zádi. Nechybí ani litá kola o průměru 19 nebo 20 palců.

Vzadu se nově objevuje jiný světelný podpis, tmavší LED diodová světla propojená tmavým pásem nebo nápis DS Automobiles.

Foto: DS Automobiles

Všimněte si nového nápisu na zádi.

Uvnitř najdete větší 10,25palcový přístrojový štít, čitelnější head-up displej, 10palcový infosystém, tenké větrací otvory, ambientní osvětlení, akustická skla, prémiové audio a také záplavu luxusních materiálů. Podle specifikace jde o tkaniny, kůži, Alcantaru, dřevo nebo perlové prošívání.

Luxusní sedačky „čtyřky“ mohou být vyhřívané, ventilované i masážní. V rámci technologií se vůz neobejde bez umělé inteligence ChatGPT, online navigace s plánováním nabíjení nebo aplikace pomáhající efektivně využívat elektrickou energii. Podle motorizace pak kufr nabídne objem 360 (plug-in hybrid), 390 (elektromobil) a 430 litrů (hybrid).

Značka DS Automobiles vloni zjednodušila výbavové stupně, proto se i DS 4 nabízí v provedení Pallas (základ) a Étoile.

Foto: DS Automobiles

Výbava Pallas bude základ, Étoile vyšší.

Standardem jsou tedy látková sedadla, dvouzónová klima, LED lampy, adaptivní tempomat, parkovací senzory, parkovací kamera nebo bezdrátová mobilní konektivita.

Za příplatek si auto vylepšíte vyhřívanými sedadly, akustickými zadními skly (přední jsou standard), elektricky ovládanými pátými dveřmi, bezklíčovým vstupem i startem či bezdrátovou nabíječkou mobilů.

Étoile nabízí čalounění z Alcantary, matrixové světlomety, bezdrátovou nabíječku mobilů, elektricky ovládaná přední sedadla, rozšířené asistenční systémy nebo hliníkové prahové lišty a pedály.

Foto: DS Automobiles

Sedadla budou volitelně vyhřívaná, ventilovaná anebo dokonce masážní.

Volitelně jsou k dispozici masážní sedačky s výhřevem, vyhřívaný volant, elektricky ovládané víko kufru, střešní okno, prémiové audio Focal Electra, head-up displej nebo 360stupňový parkovací systém.

Pro každou specifikaci (Pallas i Étoile) si pak jde poručit ještě tažné zařízení nebo černou střechu. Barev je celkem pět, a to bílá, perlová, černá, šedá nebo světle kašmírová.

Tři pohony

Novinka N°4 stojí známé modulární platformě EMP2, proto nabízí (mild) hybridní, plug-in hybridní i čistě elektrický pohon.

Ryzí elektromobil s výkonem 213 koní a točivým momentem 343 Nm nabízí kombinovaný dojezd až 450 km na jedno nabití trakčního akumulátoru s využitelnou kapacitou 58,3 kWh. Aerodynamický model se sníženou světlou výškou má dva režimy rekuperace (slabá, silná), palubní nabíječku o výkonu 11 kW a možnost rychlonabíjení výkonem až 120 kW.

Foto: DS Automobiles

DS N°4 nabídne tři pohony, a to hybridní, plug-in hybridní a elektrický.

To znamená, že z nuly do plna budete nabíjet asi 5,5 hodiny na pomalé stanici nebo nabíjete z 20 % do 80 % asi za 30 minut na rychlostanici.

Elektromobil navíc umožní předehřev trakční baterky a podporuje funkci V2L, tedy že z baterie budete moci živit jiné spotřebiče.

Plug-in hybridní provedení kombinuje práci zážehového čtyřválce o výkonu 180 koní a elektromotoru integrovaného do sedmirychlostního automatu o výkonu 110 koní. Systémový výkon tedy činí 225 koní a točivý moment 360 Nm, díky čemuž vůz zrychlí z nuly na sto za 7,1 sekundy.

Trakční akumulátor má kapacitu 14,6 kWh a umožní čistě elektrický dojezd až 81 km. Standardní palubní nabíječka disponuje výkonem 3,7 kW, takže plné nabití baterky zabere asi 4 hodiny. S příplatkovou nabíječkou 7,4 kW se potřebný čas zkrátí na polovinu.

Do třetice jde o mild-hybridní agregát složený z tříválce 1,2 litru a elektromotoru o výkonu 28 koní, což poskytuje výkon celkem 145 koňských sil a točivý moment 230 Nm.

Nová DS N°4 dorazí do Česka fyzicky koncem tohoto roku s tím, že se vozy pro náš trh začnou vyrábět na podzim. Ceny prozatím nejsou známy, nicméně je reálný předpoklad, že by se základ měl pohybovat okolo 900 tisíc.

Načítám