Hlavní obsah

Do Česka dorazilo auto, které vypadá jako koncept. Od začátku se nabízí se slevou. A výraznou

Foto: Toyota

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Že vypadají prakticky všechna nová auta stejně? Vlastně souhlasím. Naštěstí se ale najdou čestné výjimky. Vítáme tě v Česku, Toyoto C-HR!

Článek

Asi uznáte sami, že v případě modelu C-HR se toho Toyota opravdu nebála. Vždyť koncept, který představila loni, se od sériového auta liší minimálně. A nutno uznat, že výsledek stojí za to. Dlouho se mi žádné auto na první pohled nelíbilo tak jako C-HR. Je hodně, hodně výrazná, nepůsobí ale vyloženě překombinovaně nebo prvoplánově přezdobeně, je to skutečně hezké auto. Uvidíme, jak bude excentrický exteriér vzdorovat času, aby se nám rychle neokoukal… Ale jak píšu o pár řádků výš, není přeplácaný a vyumělkovaný, spíš bych se vsadil, že i po letech bude druhá generace Toyoty C-HR vypadat pořád dobře.

V interiéru o parník před předchůdcem

V některých oblastech je Toyota velice… opatrná, až vyloženě konzervativní. Dlouho jsme také psali o infotainmentech, které za nejnovější konkurencí zaostávají grafikou, funkcemi. Aktuálně nejvíc času trávím v Corolle Cross, což je – ač tedy stále jde o novinku - příklad až nesmlouvavě nekonfliktního přístupu.

Foto: Toyota

Toyota C-HR Prologue. Tedy koncept, který předcházel sériovému C-HR. Produkční verze se moc nezměnila, že?

Nové C-HR je jiné. Až bych řekl, že obě zmíněné toyoty musí dělit minimálně deset let. Přístrojový štít i displej infotainmentu nabídnou úhlopříčku až 12,3 palce, C-HR podporuje bezdrátové Apple CarPlay i Android Auto, časem se dočkáme i funkce digitálního klíče a dálkového ovládání prostřednictvím mobilu. Jestliže budete chtít o tyto funkce rozšířit svoje již zakoupené C-HR, díky aktualizacím vzduchem (Over the Air) to nebude problém.

Velmi chválím konečně soudobou, moderní a celkově povedenou grafiku, ještě víc bodů dávám za zachování samostatného panelu s ovládáním ventilace, který se rovněž designem a zpracováním velice posunul.

Foto: Toyota

Displej infotainmentu může mít až 12,3 palce, grafika konečně vypadá moderně. Ovládání ventilace má stále svůj vlastní panel!

Toyota velmi zdůrazňuje prosvětlení zadní části interiéru – to byla jedna z největších slabin předchůdce. Směrem vzad je nyní lepší výhled a díky panoramatické prosklené střeše s plochou téměř metr čtvereční by uvnitř mělo být skutečně více světla. Vyzkoušel jsem, na porovnání jsme měli i předchozí model. Zlepšení nastalo, ale že by Toyota C-HR byla vzorem vzdušnosti, to úplně ne. Místa pro nohy jsem ale měl dost.

Ještě k panoramatické střeše. Ta by měla v létě odrážet infračervené paprsky, v zimě zase udržet teplo. Není tak potřeba roletka, což prospívá prostoru nad hlavou. A je fakt, že s výškou 181 cm jsem se stropu dotýkal, až když jsem byl nepřirozeně napřímený. Panorama je v základu jen u výbavy Executive Premiere Edition, jinak je součástí paketu VIP za 70 000 Kč, u verze GR Sport Premiere Edition lze připlatit jednotlivě, připravte si patnáct tisíc.

Foto: Toyota

Panoramatická střecha má plochu skoro metr čtvereční, výrazně pomáhá prosvětlení interiéru. Roletka prý není potřeba, speciální sklo nepropouští infračervené paprsky, v zimě by pak měla udržet teplo.

Nechybí ani plug-in hybrid

Novou Toyotu C-HR samozřejmě koupíte jen s hybridem, výchozím je osmnáctistovka se systémovým výkonem 103 kW, dvoulitrová varianta si polepší na 145 kW, ta se dodává i s pohonem všech kol (realizován prostřednictvím zadního elektromotoru s výkonem 33 koní). Vrcholem je plug-in hybridní provedení se systémovými 164 kW, čistě na elektřinu by mělo zvládnout necelých sedmdesát kilometrů (baterie disponuje kapacitou 13,6 kWh). Na plug-in si však budeme muset počkat až do března, ostatní motorizace dorazí ke konci roku.

Od začátku v akci

Základní cenovka za osmnáctistovkový hybrid 859 900 Kč není vyloženě lákavá, na nové C-HR však Toyota hned od začátku prodeje poskytuje plošnou slevu. A ne zanedbatelnou, od ceníkových částek si můžete škrtnout 125 000 Kč. Za osmnáctistovku tak dáte podstatně příznivějších 734 900 Kč, díky výkupnímu bonusu dalších pětatřicet tisíc se už dostanete pod sedm set. Za dvoulitr zaplatíte nejméně 864 900 Kč, čtyřkolka stojí 924 900 Kč (v obou případech můžete samozřejmě odečítat ještě výkupní bonus). A plug-in hybrid? Ten už se pod milion nevejde ani s oběma bonusy – po odečtení obou slev si připravte alespoň 1 039 900 Kč.

Na novou Toyotu C-HR nemusíte nutně čekat do konce roku, už v polovině září startuje toyoťácká BZ Road show, ta potrvá do konce listopadu. A Garáž.cz bude při tom!

Načítám