Hlavní obsah

Cybertruck od Tesly trápí další poporodní bolesti. Brody zvládne, myčky se ale bojí. A restart systému raději ani nezkoušejte…

Foto: Tesla

Nemyjte auto na přímém slunci, nebo…!

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Severoamerická Tesla ještě nevyřešila problém s uvolňujícím se krytem plynového pedálu a už musí čelit dalším obtížím. Přestože má pick-up Cybertruck solidní brodivost, bez předchozího upozornění se mu nelíbí v obyčejné automyčce. A pokud byste náhodou chtěli nějaký softwarový problém vozu vyřešit restartem systému, připravte se na čekání…

Článek

Nedávno svět obletěla zpráva, že necelých 3 900 cybertrucků od Tesly musí do servisu kvůli potenciálnímu riziku uvolnění krytu plynového pedálu, který by se mohl zaseknout do vnitřního obložení a následně způsobit nehodu.

Nyní vyšlo najevo, jak to automobilka má s mytím Cybertrucku a případným restartem systému. Jeden z vlastníků tohoto mladého modelu v rámci nájezdu bezmála 5 500 km se už musel potýkat s tím, že poté, co auto umyl, tak prostě přestalo fungovat.

Nejspíš nečetl návod, protože v něm se jednak píše, abyste vozidlo neumývali na přímém slunci, protože tím podporujete korozi, a také se zde píše, že míříte-li do myčky, máte užít speciální mycí režim.

Ačkoli má pick-up v režimu brodění slušnou průchodnost vodními toky, tak mu běžné mytí bez speciálního módu může poškodit elektroniku. Výrobce rovněž nedoporučuje při mytí mířit proud vody přímo na skla nebo těsnění. Zkrátka Cybertruck má být neprůstřelný, o čemž tedy mnozí pochybují, ale určitě není voděodolný.

Foto: Tesla

Na brodění má Tesla speciální režim, nicméně také na obyčejné mytí.

Je potom nanejvýš jasné, že škody způsobené neužitím režimu brodění či mytí pak automobilka v rámci garance neuzná. Ani si tedy nechceme představovat, co se bude dít, když bude například hustě a silně pršet.

Nicméně mycí příběh umytého nepojízdného Cybertrucku měl poté zajímavou dohru. Jestliže nějaká elektronika nefunguje tak, jak má, tak základním řešením je ji vypnout a zapnout. Což o to, tesly restart systému podporují, stačí podržet obě volantová tlačítka naráz, jenže…

Standardně trvá restart asi dvě minuty, nicméně ne u Cybertrucku, kde tohle znovunastartování systému zabere pět hodin! Nemáme zde chybu, jde o pět dlouhých hodin, kdy je auto imobilizované. Výrobce o tomto problému ví, takže jej dost pravděpodobně s nějakou aktualizací vyřeší.

Foto: Tesla

Pokud potřebujete restart systému, máte čas… Dlouhých 5 hodin!

Tesla Cybertruck tak stále trpí poporodními bolestmi, nicméně to je u této mladé automobilky relativně běžné. Ostatně náběh výroby u každého nového modelu je obrovská výzva pro každého automobilového výrobce, obzvláště pak pro toho, který si dělá věci po svém a šéfuje mu bohatý vizionářský autista jménem Elon Musk.

Negativní publicita se nicméně Tesle aktuálně nehodí, protože jí padají prodeje, takže své vybrané modely opět zlevňuje. Na druhou stranu pro Teslu není pick-up Cybertruck tak důležitý jako třeba Model Y pyšnící se titulem nejprodávanějšího auta světa za rok 2023. Vyladění tohoto modelu a důkladná příprava výroby tak možná je tím důvodem, proč se modernizované Y Juniper ukáže až příští rok a nikoli letos, jak se předpokládalo.

Načítám