Článek
Se svou zkušeností se kanadský motorista pochlubil na sociálních sítích. V autorizovaném servisu mu výměnu oleje nacenili na v přepočtu 1 800 Kč. To mu přišlo jako poměrně vysoká částka za úkon, který během víkendové pohodičky zvládne doma svépomocí.
Když se pustil do práce, netrvalo dlouho a olejová vana při nešikovné manipulaci praskla. Problémem je, že v případě Mazdy CX-90 (a celé plejády dalších moderních aut) je vana nedílnou součástí konstrukce. V případě japonské automobilky je úzce spojena s přední nápravou a zvyšuje tuhost podvozku.

I takto může dopadnout zdánlivě nevinný úkon v podobě výměny oleje.
Když ji tedy chcete vyměnit, nestačí ji jednoduše odšroubovat a nasadit novou. Celý proces vyžaduje demontáž převodovky i samotného motoru. Připočtěme ještě částku za práci, nové komponenty a provozní kapaliny a dostáváme se na finální účet v přepočtu 90 000 Kč!
Podle autorizovaného prodejce zabere celá tato operace zhruba 30 hodin. Nezávislý servis tak pesimistický není, výměnu olejové vany odhaduje v tomto případě na nějakých 12 hodin. I tak je to ale proces, který – navíc zcela zbytečně – absolvovat nechcete.

Mazda CX-90 (na obrázku) se v Evropě sice neprodává, na stejném technickém základě u nás ale pořídíte o něco menší CX-80.
Pokud si doma už pěkných pár desítek let hýčkáte svého automobilového miláčka, buďte v klidu. Jistě už dobře víte, které servisní a údržbové úkony zvládnete sami z pohodlí vaší garáže. Jestli jste si ale nedávno pořídili zbrusu nové auto, domácí zásahy si rozmyslete. Za ten čas, nervy a peníze vám pár ušetřených stokorun nestojí.