Hlavní obsah

Cenová válka v podání Renaultu: Elektrický Scenic i Megane jsou teď za hodně zajímavé peníze

Foto: Renault

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Renault vysílá na trh zcela nový elektrický Scenic E-Tech s velmi zajímavou cenovkou, záda mu pak kryje známý Megane E-Tech, který po razantním zlevnění pořídíte za hodně zajímavé peníze.

Článek

Tesla před rokem rozpoutala cenovou válku, ke které se konkurence chtě nechtě musela připojit. Výsledkem je, že se elektromobily stávají dostupnějšími. Ještě ne ve smyslu „elektromobil do každé rodiny“, ale už také nejde o nedosažitelné vzdušné zámky.

Potvrzuje to Renault, který právě uvádí na trh svou horkou novinku – elektrický Scenic E-Tech. Za známým jménem se už sice neukrývá nečekaně prostorné a úžasně variabilní MPV, ale hatchback šmrncnutý stylem crossoveru, který snadno zastane roli rodinného auta. Berte ho jako většího bratříčka Meganu: S délkou skoro 4,5 metru poskytne dost životního prostoru čtyřem dospělákům, kufr má pak objem solidních 545 l (zadní opěradla se přitom sklápějí v poměru 40 : 20 : 40).

Foto: Renault

Scenic pro moderní éru: Stále je to rodinné auto, ale už nejde o MPV a místo benzinu nebo nafty jezdí jen na elektřinu.

Pohon je již pouze elektrický, přední kola pohání 220koňový elektromotor, který čerpá energii z baterie ukryté v podlaze. Ta má oproti Meganu větší využitelnou kapacitu (87 kWh místo 60 kWh), takže Scenic ujede na jedno nabití až 625 km (nabíjet ho pak můžete výkonem 150 kW DC, nebo 22 kW AC). Více se o jeho technice a dalších vychytávkách dočtete v našem velkém představení.

Foto: Renault

Interiér kombinuje dva displeje uspořádané do tvaru písmene „L“, infotainment Google nabízí řadu oblíbených aplikací, které znáte ze svého telefonu.

Nyní ale k tomu nejdůležitějšímu: ceníku. Scenic v základní výbavě Evolution startuje na velmi atraktivní částce 1 085 000 Kč. Za své peníze přitom dostanete například dvouzónovou klimatizaci, bezklíčový přístup, 12,3" přístrojový panel a 9" infotainment openR Link postavený na Androidu se 6 reproduktory, zadní parkovací senzory a kameru, 19" litá kola, tepelné čerpadlo a mnoho dalšího.

Renault Scenic E-TechEvolutionTechnoIconic
Cena1 085 000 Kč1 150 000 Kč1 230 000 Kč

Vyšší výbava Techno vám za 65 tisíc navíc nabídne například přední, boční a zadní parkovací senzory, chytrou zadní loketní opěrku, elektrické víko kufru, 12" infotainment s navigací a indukční nabíjení telefonů.

Vrcholná výbava Iconic stojí o dalších 80 tisíc víc, ale za ně získáte ještě vyhřívaná sedadla a volant, elektricky ovládané sedadlo řidiče, audiosystém Harman Kardon s 9 reproduktory, 20" litá kola nebo balík jízdních asistentů. Pokud vás tato nabídka zaujala, můžete rovnou utíkat k dealerovi podepsat předobjednávku, své auto pak dostanete na přelomu jara a léta 2024, kdy budou také k dispozici první testovací vozy.

Aby nový Scenic s agresivní cenovou politikou nelezl do zelí Meganu, jeho ceník doznal razantního zlevnění. Místo částky 1,2 milionu se začíná již na úrovni 990 000 Kč za výbavu Techno, vyšší výbava Iconic pak stojí 1 065 000 Kč.

Renault Megane E-TechTechnoIconic
Stará cena1 205 000 Kč1 280 000 Kč
NOVÁ CENA990 000 Kč1 065 000 Kč
Sleva215 000 Kč215 000 Kč

Renault tak reaguje nejen na Teslu s Modelem 3 (dojezd 513 km, základní cena 1 053 990 Kč), ale také na Volkswagen nebo Toyotu, oba výrobci své podobně velké modely ID.3 a bZ4X dokážou nabídnout také již za milion korun.

Načítám