Článek
Jedním z příkladů typického technologického nadšence je člověk, který bydlí v domě, má fotovoltaiku, doma chytrou domácnost ovládanou přes aplikaci a venku elektromobil nabíjený právě ze sluníčka.
Takový člověk dost možná sáhl po elektru značky BMW, a to kvůli podpoře digitálního rozhraní BMW s aplikacemi třetích stran. To nicméně nedávno skončilo a tito fandové se pochopitelně naštvali.
Jednou z možností tohoto propojení byl přístup k datům vozidla i základní obsluha, typicky třeba řízení nabíjení z fotovoltaiky (aby se auto nabíjelo, jen když jsou přebytky nebo nabíjení jen do určitých procent), případně nastavení výkonu nabíjení.
Toto šlo obsluhovat i díky různým chytrým domácnostem, takže jste si z pohodlí domova nebo na dálku nejen rozsvítili světlo v kuchyni, poslali do akce robotický vysavač, ale taky mohli spravovat nabíjení vašeho elektrovozu.

Představte si, že máte chytrou domácnost, jejímž prostřednictvím řešíte i nabíjení auta. A od září vám tento systém přestane fungovat, protože bezpečnost…
Od září nicméně BMW omezilo integraci s některými dodavateli energie (to BMW dopředu avizovalo), čímž zároveň zabránilo některým uživatelům propojení s chytrou domácností, jenže to už jim nikdo neřekl…
A teď si představte, že jste si pořídili drahý elektromobil s vidinou toho, že vás jeho integrace s chytrou domácnosti baví a řízené nabíjení z fotovoltaiky dává smysl (minimálně ekonomický). Kdekdo z uživatelů se tak cítí být podveden.
Hyperkorektní doba
Zeptali jsme na zastoupení BMW, kde nám situaci vysvětlili. Hlavním důvodem tohoto kroku je bezpečnost (konkrétně ochrana dat), kvůli níž BMW už neumožní používat externí řízení nabíjení. Totiž systém byl založen na přenosu přihlašovacích údajů zákazníka externímu poskytovateli služeb, aby mohl převzít řízení nabíjení pomocí vzdálených služeb aplikace My BMW/MINI.

Původní externí řízení nabíjení bylo řešené skrze aplikaci. Po novu už přes auto, ale jen se schválenými dodavateli energie.
Jako alternativu automobilka vypustila funkci vzdálené nabíjení, kdy jde proces nabíjení řídit přímo prostřednictvím rozhraní vozidla. Jenže to má háček, tato služba je dostupná výhradně dodavatelům elektřiny, kteří splní bezpečnostní normy a smluvní podmínky BMW.
Cílem BMW má být ochrana zákazníků, aby externí poskytovatelé neměli přístup k více funkcím a datům, než jaké potřebují pro řízené nabíjení. Dále se zástupci značky vyjádřili ve smyslu, že nový systém má zajistit ochranu komponentů vozidla pro dlouhou životnost.
Pro řadu uživatelů znamená tato změna velkou ztrátu na uživatelském komfortu, a dost možná bylo dosavadní propojení klíčovým argumentem pro koupi elektromobilu z dílen mnichovské automobilky. Na druhou stranu současná doba je hyperkorektní, což se dnes odráží úplně, ale úplně všude.