Článek
Závodní speciál Z GT4 vychází ze sériového provedení – to znamená dvakrát přeplňovaný šestiválec 3,0 l pod kapotou roztáčející pouze zadní kola, to celé zabalené v pořádně sexy karoserii s ukázkovými proporcemi, tedy dlooouhý čumák a zadek, který máte chuť poplácat.

Sériový Nissan Z je pořádně sexy sporťák a ani rychlost mu nechybí!
Závodní oddělení Nismo (NISsan MOtorsport, chápete?) ale ostré sportovní kupéčko ještě patřičně nabrousilo. To je ostatně vidět už na první pohled: Přední maska má výrazně větší vstup chladivého vzduchu, další zajistí otvory na kapotě. O aerodynamickou účinnost se stará přední splitter, který vzadu vyvažuje výrazné křídlo pro větší přítlak, jinak ale i GT4 verze dle regulí FIA vypadá „sériově“.
Inženýři z Nisma zapracovali také na motoru, ze sériových 400 koní ho přifoukli na… no, to je vlastně tovární tajemství, ale regule třídy GT4 dovolují výkon až 490 koní, takže nedostatkem síly byste na trati trpět neměli. Stejně tak se nemusíte bát o její přenos na silnici, protože japonští technici zapracovali také na podvozku a přepracovali jeho nastavení pro lepší grip i trakci. Součástí úprav byly také bezpečnostní prvky včetně kompletního ochranného rámu v kabině.
Tohle všechno znamená, že závodní Z GT4 vypadá podobně jako auto, které můžete potkat na silnici, ale je o poznání ostřejší a rychlejší, přitom zase ne tak zběsilý, abyste se ho museli bát. Navíc má technicky hodně blízko k sériovce, takže nestojí majlant. Tím je atraktivní pro diváky i závodníky, chápete? Není divu, že třída GT4 zažívá zlatá léta a konkurence značek je neskutečně široká – na tratích můžete vídat Audiny i McLareny, Cupry a AMGčka, Toyoty i Porsche a mnohá další…
A od příští sezóny také tenhle Nissan. První testy v ostrém závodním tempu proběhly při červnovém 24hodinovém závodě Fuji. Nyní už je závodní speciál odladěný a připravený pro zákazníky – ti se ho dočkají v první polovině roku 2023. Budete mezi nimi?