Hlavní obsah

Audi bude dobývat svět Formule 1 na křídlech týmu Sauber

Foto: Audi

Výrobci z Ingolstadtu se nakonec podařilo dohodnou na spolupráci v Hinwilu – od roku 2026 bude tedy dodávat motoru švýcarskému Sauberu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Není to tak dlouho, co se vedly dalekosáhlé debaty o vstupu německých automobilek Audi a Porsche do Formule 1. My už dnes víme, že lidem z Zuffenhausenu se to nakonec nepodařilo, ovšem Ingolstadt slaví úspěch – automobilka Audi totiž, zdá se, našla spojence v týmu Sauber, který momentálně vystupuje pod názvem Alfa Romeo Racing.

Článek

Formule 1 je dnes obrovský byznys a propagovat své jméno v nejsledovanější odnoži motorsportu by přišlo vhod snad kterékoli automobilce. V poslední době se o to velmi intenzivně pokoušelo Porsche v roli dodavatele pohonných jednotek týmu Red Bull. Z dohody však sešlo…

Foto: Audi

Tým Sauber ze švýcarského Hinwilu možná není příliš velká ryba, po úspěšné spolupráci s ním by se však Audi mohly nabídky od ostatních týmů jen hrnout

To sousedi z Ingolstadtu slavili větší úspěch. I Audi totiž má potřebnou odbornost a technologie pro vývoj hybridních pohonných jednotek a změna pravidel Formule 1 pro sezonu 2026 jim přinejmenším hraje do karet. Její zástupci tedy vedli jednání se švýcarskou společností Sauber, která ve Formuli 1 aktuálně vystupuje pod jménem Alfa Romeo Racing – a Ingolstadt s Hinwilem si nakonec podaly ruce.

My už víme, že Audi (a ostatně i Porsche) mají velmi dobré zkušenosti s vývojem hybridních pohonů z vytrvalostních sérií a Le Mans. Příležitost tedy oba výrobci spatřili v chystaných změnách pravidel chystaných pro sezónu 2026, kdy sice základ konstrukce zůstane stejný, přesto dojde k poměrně zásadním změnám.

Základem monopostů sice i nadále bude 1,6l přeplňovaný V6 doplněný o elektromotory, dokonce i výkon se bude stále pohybovat okolo 1 000 koní. Rozdíl však bude v podílu celkové síly mezi oběma jednotkami – na rozdíl od dnešních jednotek, kde výkonově jasně převažuje spalovací motor, by od roku 2026 měly být síly vyvážené zhruba 50:50. Jinými slovy, zhruba pět set koní by mělo připadat na „spalovák“ a zbylá pětistovka na elektromotor.

Foto: Audi

Formule 1 mají od roku 2026 jezdit kompletně na syntetický benzin. S touto technologií mají do budoucna Audi i Porsche velké plány

Další radikální změnou bude využívání syntetického benzinu, tedy paliva vytvořeného z umělých látek čistou energií, nikoliv z ropy vykopané ze země. Jak Audi, tak i Porsche už s touto technologií nějakou dobu koketují, závody jim pomohou v jejím plošném rozšíření.

Současné rozdělení sil je takové, že Sauber bude zodpovědný za vývoj monopostu a za celé závodění, Audi zatím vystupuje pouze v roli dodavatele pohonných jednotek. Ty budou vyvíjeny ve specializovaném zařízení v německém Neuburgu na Dunaji v okrese Neuburg-Schrobenhausen, centrála týmu však bude stále ve švýcarském Hinwilu.

Je nabíledni, že dodávka motorů podle všeho bude pouze prvním krůčkem na cestě k částečnému (a jednou třeba i úplnému) převzetí Sauberu – je veřejným tajemstvím, že by o to Audi stálo a úspěšná spolupráce by tomu nahrávala.

Název Alfa Romeo Racing tedy ze hry nejspíš patrně úplně vypadne, avšak zdrží se ještě po dobu trvání příští sezony. Už v roce 2024 by se však tým mohl vrátit ke svému původnímu názvu Sauber F1 Team, který by mu vydržel do roku 2025.

Od následujícího roku už by se tým mohl jmenovat „Sauber-Audi F1 Team“, či snad „Sauber-Audi Racing“? Těžko říct, je však jisté, že Sauber čeká poměrně slibná budoucnost, protože když se Audi do něčeho pustí, málokdy z toho není úspěch. Otázkou však zůstává, jestli parťáka najde i Porsche. Co myslíte?

Reklama

Načítám