Hlavní obsah

Absolutní komfort podle Maybachu: Elektrické EQS 680 SUV zaujme tichem a opulencí

Foto: Mercedes-Maybach

Ve třídě superluxusních SUV už německý Maybach se zavedenými britskými značkami Rolls-Royce a Bentley soupeří, nyní je však předběhl s horkou novinkou, která místo mocného dvanáctiválce sází na sílu elektronů.

Článek

Značka Maybach je pro automobilku Mercedes puncem toho nejvyššího možného luxusu a cílí s ním právě na zákazníky zavedených značek Rolls-Royce a Bentley, jde tedy o nejvíce exkluzivní čtyřkolové zboží na trhu. Tentokrát ale Mercedes své konkurenci vypálil rybník, protože jako první přichází s čistě elektrickým pohonem.

První elektrický Maybach se ale aristokratickými dvanáctiválci nenechá zahanbit, disponuje totiž ohromnou silou 658 koní a instantním zátahem 950 Nm, které 5,1 metru dlouhého mastodonta vystřelí na stovku za pouhých 4,4 sekundy – navíc v ještě přesvědčivějším klidu než u britské konkurence. A jestli něco podtrhává absolutní komfort pro posádku, tak je to uklidňující ticho v kabině.

Foto: Mercedes-Maybach

Superluxusní verzi EQS SUV od Maybachu poznáte podle dvoutónového lakování karoserie.

Tichost auta byla skutečnou prioritou Maybachu. Aerodynamika karoserie byla navržená s ohledem na hluk, který by proudící vzduch mohl generovat. Perfektní odhlučnění kabiny s důrazem především na zadní část, kde se budou nejčastěji vozit prominenti (a majitelé vozu), podporuje množství tlumicích materiálů (myslelo se i na hluk kamínků odletujících do podběhů, proto jsou vyplněné pěnovými materiály) a samozřejmě také laminovaná skla. I proto je kufr vozu oddělený kůží čalouněnou pevnou přepážkou (podobně jako u sedanu, což tlumí hluk a zlepšuje komfort posádky) místo obyčejné rolety jako u praktičtějšího SUV. Ostatně v kufru Maybachu kolo ani ledničku nikdo převážet nebude…

Foto: Mercedes-Maybach

Absolutní pohodlí najdete na zadních polohovatelných sedačkách.

Důležitější pro majitele je, že se posádka vzadu bude moci pohodlně rozvalit na polohovatelných křesílkách čalouněných jemnou kůží Nappa a vybavených kromě vyhřívání také ventilací a masáží, bude si moci nalít vychlazené šampaňské do stříbrných sklenek a pospávat nebo si hrát s funkcemi rozhraní MBUX na dvou 11,6palcových displejích ovladatelných také přes tablet uložený ve středové konzole a užívat si přitom 4D zvuk audiosystému Burmester s 15 reproduktory (včetně dvou umístěných přímo v každém sedadle). Prostě cestování první třídou jako v soukromém tryskáči – akorát po silnici.

Foto: Mercedes-Maybach

Ani váš řidič nebude o pohodlí při své práci nijak ochuzen.

Díky tomu vám nebudou hrozit ani žádné turbulence, EQS SUV totiž pluje na vzduchovém podvozku s adaptivními tlumiči, které permanentně upravují svou tuhost podle stavu vozovky a stylu jízdy. Pro elektrické SUV od Maybachu s rozvorem (definujícím vnitřní prostor pro posádku) dlouhým 3,2 metru dává také velmi dobrý smysl systém aktivního řízení zadní nápravy– díky němu bude tento mastodont obratnější v nižších rychlostech (ve městě nebo při parkování), zároveň také stabilnější v těch vysokých (maximálka je 210 km/h).

Ani dojezd nebude problém, Maybach totiž slibuje až 600 km. Kapacita baterie zatím zůstává tajemstvím, ale podle udávané spotřeby a dojezdu to vychází minimálně na 135 kWh. Nabíjení je možné výkonem až 200 kW, takže u nabíječky nestrávíte (respektive váš řidič) celé odpoledne – účinné nabití 10-80 % by mělo trvat pouhých 31 minut a čtvrt hodinka na kabelu by vám měla přinést 220 kilometrů dojezdu.

Zdá se, že by tak Maybach mohl být první značkou, která dosáhne toho, oč se automobilky Rolls-Royce a Bentley vždy snažily – naprosto tiché, klidné a ničím nerušené jízdy přinášející dokonalý komfort pro posádku. Tušíme, že díky tomu majitelům toužícím po absolutním pohodlí ten dvanáctiválec pod kapotou chybět nebude…

Reklama

Načítám