Článek
Oficiální fotky a veškeré info zveřejní bavorská automobilka až zítra, takže tenhle předčasný únik využijeme jen ke krátkému zamyšlení, aby bylo zítra o čem psát. Ano, nová pětka vypadá tak trochu jako vypraná a sražená sedmička - především nafouklé ledvinky a zadní světla naznačují další sbližování designové politiky - trojkové a čtyřkové bavoráky najednou se svým čumákem vypadají atletičtěji a nová pětka zase luxusněji, protože víc odkazuje k vlajkové lodi. Uvnitř už si pak prostě připadáte jen jako v BMW. To je dobrá zpráva, ale člověk už skoro podle budíků, řadičky a piánového laku nepozná, jestli sedí v Xku, eMku nebo čem vlastně. Je to škoda, ale je to důkaz růstu automobilek a jejich snahy šetřit. Bohužel se šetří na všem. Pro nás je důležité, že BMW v rámci pětkové řady možná ošidil design, nikoliv však to, co se nachází pod kapotou.

Odevšad se na nás valí zprávy o posledních křečích automobilového průmyslu, jak ho známe. Spalovací motory se brzy rozloučí a vezmou sebou manuální převodovky, "nebezpečné" pohony zadních kol, ruční brzdy a nádherné zvukové kulisy. Některé z těchto propriet mizí v nenávratnu už dnes, ale BMW naštěstí, i přes flirty s trojitým nebo dokonce čtyřnásobným přeplňováním, zůstává věrné u prémiových aut větším motorům, takže pod kapotou pětky najdeme šestiválce a dokonce i osmiválce. Možnost volby je v tomto případě zásadní - krásně to prezentovalo Volvo, když vyrukovalo s XC90 ve čtyřválci. Vlajková loď automobilky s chudokrevnými motory. Bohužel všichni víme, jak tahle zbrklá snaha o downsizing dopadla. BMW naštěstí nakračuje opatrněji.

I proto se příští rok dočkáme v mnohém ultimativní verze BMW M5. Bude mít šest stovek koní, což se před ní povedlo jen stávající generaci v limitované výroční verzi (ta už je teď ceněným sběratelským kouskem) a bude mít v základu samozřejmě pohon zadních kol a pravděpodobně novou devítistupňovou dvouspojku. Vůbec poprvé v historii modelu bude VOLITELNĚ k dispozici s pohonem všech kol. To klíčové slovo jsme raději napsali velkými písmeny, protože zcela vážně hrozilo, že xDrive bude jedinou možnou volbou. Při pohledu do statistik prodejů mnichovké automobilky bychom se vlastně ani nedivili, ale bylo by nám to líto. Takhle to vypadá, že se ještě jednou dočkáme brutálního übersedanu. Než promluví peněženky a další generace bude definitivně čtyřkolka, dost možná už s elektrickou dopomocí.
Přivítejme tedy jednoho z posledních spalovacích králů a nehleďme příliš na jeho zaměnitelný vzhled. Ať vládne dlouho a spravedlivě.