Hlavní obsah

Nové Bentley Continental má DNA od Porsche

Foto: Archiv Garáž.cz
7. 7. 2017

Automobilka chce zasáhnout mladší cílovku, ale také postavit lepší základ pro budoucí GT3 závodní speciály. Proto se v rámci koncernu spojila s těmi nejpovolanějšími. A výsledek už řádí na Nordschleife.

Článek

Bentley je už pěkných pár let rozkročený mezi dvě skupiny zákazníků. Věrné pamětníky, kteří několik dekád kupují jeho limuzíny, a mladší křídlo fotbalistů a tzv. "mladých peněz", kteří chtějí s tím luxusem i trochu adrenalinovějšího svezení. Pro ty byl vždycky v nabídce Continental, včetně ostrých modelů Speed a nejrůznějších speciálů, které vycházely z účasti ve vytrvalostních závodech, kde se Bentleymu poměrně daří, ačkoliv jeho GT3 verze vypadá mezi ostatními trochu neohrabaně. S vývojem nové verze si dává automobilka na čas, ostatně platforma, na které jezdí současné Conti, už by za rok byla zralá na občanku. Ano, je tu s námi od roku 2003. Jenže teď se vše mění. Bentley totiž poprvé přiznal, že mu s vývojem pomáhá Porsche.

Foto: Archiv Garáž.cz

A není to jen nějaká dobrá ráda nebo kulaté razítko na papíře. Bentley ladí nový Continental už zhruba šest let a Porsche mu prý pomáhalo od začátku. Není to samozřejmě poprvé, co Porsche poladilo koncernový automobil, všichni si jistě vzpomeneme na Audi RS2, ale najdou se i další zástupci. Continental bude další v řadě a evidentně mu to už teď prospívá. Pohon všech kol bude nyní řízen elektronikou, s primárně poháněnou zadní nápravou a lepším rozložením váhy (52:48 oproti dřívějšímu 56:44). Tady je vliv Porsche jasně patrný - pokud Bentleymu pomohlo se čtyřkolkou, okamžitě se to projeví. Nemalá je i úspora váhy, která se při stejně výkonných motorech (počítá se s W12 o výkonu přes 600 koní) projeví lepší dynamikou - očekávat lze stovku pod čtyři sekundy a maximálku přes 320 km/h.

Foto: Archiv Garáž.cz

Pokud se Bentleymu povede i redesign, resp. použije v něm dostatek prvků z konceptu Bentley EXP 10 Speed 6, pak se určitě nové zákazníky přilákat povede.

Reklama