Hlavní obsah

Nová Toyota GT86 nakonec bude! Nejspíš v roce 2021

Foto: Toyota

Toyota GT86

26. 3. 2019

Když Toyota vypustila do světa novou verzi legendy jménem Supra, hodně lidí začalo uvažovat nad tím, jestli to není konec skvělé GT86. Toyota dlouho mlčela a nechtěla nic potvrdit ani vyvrátit, ale před pár dny vedení se všemi těmi spekulacemi došla trpělivost. K radosti všech vyznavačů řidičsky přívětivých aut bylo potvrzeno, že model GT86 rozhodně nekončí. Právě naopak!

Článek

Toyota Supra byla velmi očekávaným autem. Mnohé nasvědčuje tomu, že všechna ta očekávání byla do puntíku naplněna, protože se ještě ani oficiálně neprodává a Toyota už eviduje neuvěřitelné množství předobjednávek. Zákazníci jsou připraveni se o ni prát, což by čistě teoreticky mohlo znamenat, že by tento model zastal funkci sportovního auta značky Toyota na výbornou. Obavy, že tím skončí oblíbený model GT86, tak měly logické opodstatnění .

Neblahé zvěsti kolovaly hlavně na internetu. Mluvily o tom, že GT86 už v nabídce Toyoty nemá kvůli Supře místo a současná verze tohoto modelu tedy bude také poslední. K tomu se ale nakonec vyjádřil Matt Harrison, šéf marketingu značky, který řekl, že nástup Supry rozhodně nemá znamenat konec GT86. Interně se GT86 označuje jako menší bráška Supry, a tak to vypadá, že Toyota už na nové generaci malého a velmi hravého modelu pracuje.

Jistě víte, že GT86 Toyota vyvíjela společně se Subaru, které uvedlo velmi podobný model s názvem BRZ. Oběma autům se tak začalo přezdívat Toyobaru, tedy zkratkou názvů obou automobilek. Obě auta jsou si velmi podobná, a to jak designově, tak i jízdními vlastnostmi. Pokud se ale svezete s jedním a hned nato s druhým, zjistíte, že každé je tak trochu jiné. Každé má prostě DNA značky, která ho vyrobila. Obě jsou ale nesmírně zábavná, řidičsky přívětivá a opravdová. Na nic si nehrají, ostatně, nemusí. Ano, je potřeba je řídit, je potřeba se s nimi naučit pracovat, ale když se vám to povede, nebudete chtít řídit nic jiného. Za to vám ručím.

A jinak tomu nemá být ani v nové generaci GT86, která by na trh měla vtrhnout nejspíš v roce 2021. Zatím to vypadá, že Toyota bude na novince stále pracovat se Subaru a stále bude pracovat s dvoulitrovým čtyřválcem. V prvé řadě je to dostačující a v druhé nesmíme zapomenout na fakt, že větší motor dostane právě Supra. Tato auta si nemají konkurovat, mají stát bok po boku a společně zákazníkům nabízet radost z jízdy a každé zvlášť trochu jiné vlastnosti. Společně s těmito informacemi se do světa rychle rozšířila zpráva o tom, že když tedy stávající GT86 bude za dva roky končit, zasloužila by si nějakou tu speciální rozlučkovou edici. Ideálně vyrobenou ve spolupráci s Gazoo Racing. To ale Toyota ani nepotvrdila, ani nevyvrátila. Tak uvidíme, například Yaris GRMN byl skvělý, není tedy důvod, aby případná GT86 GRMN byla horší.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama