Hlavní obsah
záhlaví
Hlavní obsah

Nová generace kombi Subaru Levorg se postupně odhaluje

Foto: Subaru
21. 8. 2020

V domovském Japonsku odhalilo Subaru nové detaily a fotky druhé generace oblíbeného kompaktního kombi jménem Levorg. Informace pro Evropu ještě nejsou oficiálně potvrzené, ale už teď máme celkem jasnou představu, na co se můžeme těšit – a je toho vážně hodně!

Článek

Sportovně laděný kombík Levorg se stal pro Subaru okamžitě prodejním hitem. Původně byl určený pouze pro japonský trh, brzy po představení po něm ale zatoužil i zbytek světa, a Levorg si tak našel cestu do Ameriky, Austrálie a naštěstí i do Evropy, kde šel na dračku – což příliš nezměnil ani pozdější přechod od turbomotoru k atmosféře.

Nyní však přichází čas vlády druhé generace. Na první pohled se bude lišit pěkně nabroušeným exteriérovým designem, nyní však také víme, že zcela nová platforma umožnila zvětšit vnější rozměry nového Levorgu. Na délku tak narostl o 65 mm (nyní měří 4 755 mm), z čehož 20 mm připadá na delší rozvor. Kabina by tak měla být prostornější, což byla jedna ze slabin první generace – to platí i pro zavazadlový prostor, který je nyní o 72 litrů objemnější (celkem pojme až 561 litrů).

Foto: Subaru

Levorg umí být nejen sportovní, ale také praktický

Nyní také konečně můžeme nahlédnout do interiéru, který se v oblasti digitalizace posunul zase o kus dál – vládne mu totiž 12,3palcový digitální přístrojový štít a na výšku orientovaný 11,6palcový dotykový displej infotainmentu s podporou všech moderních mobilních i online funkcí. Bohužel integruje také ovládání klimatizace, což pravověrní Subaristé, kteří jsou zvyklí ovládat své auto v rukavicích, asi těžko ponesou…

Foto: Subaru

Nový interiér Levorgu je podstatně digitalizovanější

Mechanicky je to ale poctivé Subaru. O pohon se totiž stará zcela nový přeplňovaný boxer 1,8 l disponující výkonem 176 koní a 300 Nm (na výkonnější STi verzi si nejspíš budeme muset nechat zajít chuť). Oproti současnému atmosférickému dvoulitru to představuje vítané posílení o 25 koní a především o 102 Nm, které budou k dispozici v daleko širším spektru. Nový Levorg tak zaručeně bude rychlejším a hbitějším autem. Pro Subaru je tradiční také automatická převodovka Lineartronic (plynule měnitelný převod s virtuálními kvalty) spojená se symetrickým pohonem všech čtyř kol.

Tolik tedy rychlé informace z dálného Japonska. Na jejich potvrzení pro Evropu si budeme muset ještě pár měsíců počkat, Levorg druhé generace totiž dorazí na tuzemský trh až v průběhu příštího roku. Rozhodně se ale vyplatí si na něj počkat, protože se zdá, že se máme na co těšit!

Reklama

Sdílejte článek