Hlavní obsah

Splašený kombík Subaru Levorg STi do Evropy asi nedorazí

Foto: Subaru
13. 1. 2020

Druhá generace oblíbeného sportovního kombi Subaru Levorg dostane podle všeho i vysoce výkonnou verzi STi. Jenže jaký bude mít motor? A bude se vůbec prodávat v Evropě, nebo bude určená zase jen pro Japonsko? Trochu se bojíme, že si budeme muset nechat zajít chuť. Ale naděje umírá poslední…

Článek

Subaru Levorg je hrozně příjemné, lehce sportovní kombi, které je radost řídit. Ale z fantasticky naladěného podvozku jsme prostě cítili, že by snesl víc než těch 170 koní foukané šestnáctistovky (nebo 150 koní pozdější dvoulitrové atmosféry). V domácím Japonsku už Subaru nabízelo výkonnou verzi STi s výkonem 300 koní. To musela být rodinná raketa!

Rychlou variantu dostane podle všeho i druhá generace Levorgu, která se poprvé představila na konci loňského roku prakticky v produkční formě (vystavenému kousku říkali „prototyp“, ale my víme svoje). Má zcela novou platformu a ostře řezaný design, takže se divize Subaru Tecnica international nemusela příliš obtěžovat s přehnanými spojlery – k vytvoření dojmu opravdu rychlého auta stačilo jen pár nenápadných doplňků. A hlavně červené STi znáčky, které znalé okolní řidiče varují, aby si s tímhle Levorgem raději nezahrávali.

Rádi bychom vám řekli, co bude mít tenhle rychlý expres pod kapotou, ale Subaru zatím žádné informace neodtajnilo. Máme ale podezření na tradiční přeplňovaný dvoulitrový boxer s výkonem kolem 300 koní (jako v minulé generaci), který by měl Levorga STi vystřelit na stovku za pouhých 5 sekund a rozjet ho až na nějakých 250 km/h.

Pokud se vám už sbíhají sliny, tak si je utřete a nechte si zajít chuť – je vysoce pravděpodobné, že se k nám ostrá verze Levorgu znovu nedostane. Ano, tipujete správně, bude to kvůli emisím. Ale rozhodně se můžete těšit na běžnou civilní verzi, která dorazí snad ještě před prázdninami. Jsme hodně zvědaví, s jakým to bude motorem. Ale tušíme, že jeho podvozek bude stejně zase rychlejší…

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama