Hlavní obsah

Nissan Leaf e+ má vyšší výkon, ale hlavně delší dojezd

Foto: Nissan

Nissan Leaf e+

Druhou generaci Nissanu Leaf lze zařadit mezi „nejstravitelnější“ elektromobily současného trhu. Po „žabí“ první generaci vypadá Leaf jako docela pěkný klasický hatchback s příjemným interiérem, a dokonce ani jeho parametry nezní vůbec špatně. Jenže pořád je tu otázka toho proklatého dojezdu, který prostě nemusí vždycky dostačovat. Současná 40 kWh baterie nabídne 270 kombinovaných kilometrů podle cyklu WLTP, potažmo 241 kilometrů podle cyklu EPA.

Článek

Jenže zdá se, že Nissan teď na veletrhu CES vytasil řešení. Za název auta přibylo magické „e+“ a Leaf dostal výrazně vyšší dojezd, navíc spojený i s příjemným bonusem vyššího výkonu. Až dosud měl Leaf 150 koní a 320 Nm točivého momentu, ovšem „plusko“ si píše rovnou 218 koní a 340 Nm. Vlivem toho se pochopitelně zrychlila akcelerace, zvýšila maximálka a obecně zlepšila dynamika.

Spíš než rychlost jsou ale terčem zájmu baterie a jejich kapacita. Z původních 40 kWh vzrostla kapacita na 62 kWh, ovšem články dodávané firmou LG Chem umožňují výrazně těsnější naskládání, takže se velikost baterie takřka nezměnila. Baterie jsou i nadále chlazeny pouze pasivně, ale o přehřívání při dobíjení nebo plném výkonu nemá Nissan strach a dává záruku 8 let nebo 160 000 kilometrů.

Teď ovšem konečně k samotnému dojezdu. Jak už padlo v úvodu, současný Leaf má dojezd 270 kilometrů podle nového měřicího cyklu WLTP (který v EU nahradil starší a nerealistický NEDC), potažmo 241 kilometrů podle amerického cyklu EPA, který se realitě blíží asi nejvíc. Leaf e+ ovšem se svou větší baterií vykázal podle EPA dojezd až 363 kilometrů, což je rapidní zlepšení o více než 120 kilometrů. Pokud se v reálném světě bavíme skutečně o 350 a více kilometrech, začíná být denní použitelnost elektromobilu vcelku dobře představitelná.

A strach nemusíme mít ani o dlouhatánské dobíjení. V souvislosti s posilněným Leafem totiž Nissan uvádí i nabíjení o výkonu 70 kW, nahrazující to stávající s výkonem 50 kW. Ačkoliv konkrétní časy zatím neznáme, prý se bude e+ s výrazně větší baterií nabíjet za podobnou dobu jako dosud. To znamená nabití z 20 na 80 % přibližně za hodinu. Tedy alespoň za předpokladu, že najdete tu správnou nabíječku.

Co se zbytku auta týče, až tolik se nemění. E+ se navenek odlišuje jinými koly a pozměněnou přední maskou s modrým dekorem, ovšem další změny jsou spíše technologického rázu. Nissan umožní aktualizace mapových podkladů a softwaru „on-air“ bez nutnosti navštěvovat servis a objeví se poslední verze komplexního jízdního asistenta ProPilot Assist spolu s dalšími pomocníky.

Leaf e+ jde ještě v průběhu ledna do prodeje v Japonsku, na jaře následuje USA a přibližně v půlce roku se pak dočkáme i tady u nás v Evropě.

autowebAUTOWEBaUtOwEb