Článek
Možná jste četli jeden z našich starších článků, kde jsme vysvětlovali překážkovou dráhu, kterou musí případný adept na vlastnictví nového Fordu GT zdolat - mít peníze je jenom trapná formalita, vy totiž ještě musíte automobilce motivačním dopisem dokázat, že ji máte hrozně rádi (tj. máte dostatek jiných Fordů v garáži), že budete s autem pravidelně jezdit a že budete vidět. Nejen na parkovišti před Albertem, ale také na sociálních sítích a důležitých eventech. Pokud nejste opravdová celebrita, jsou vaše šance na pořízení nového GT pramalé, tím spíš, že se vyrobí jen pár stovek kusů. Ale možná váš zájem není ani tak motivovaný designem vozu jako jeho fantastickým pohonem. A v takovém případě máte možná z pekla štěstí.
Šestiválcový Ecoboost o objemu 3,5 litru dává pod kapotou Fordu GT úctyhodných 630 koní a 730 N.m. To je inženýrský skvost, po kterém se vyplatí bažit. A zatím to vypadá, že Ford bude se svým novým motorem docela sdílný. Plánuje totiž motor prodávat závodním týmům i běžným koncovým uživatelům jako tzv. motor na klíč (crate engine). Stejně tak by se mohla jednotka objevit v některých malosériových supersportech, podobně jako osmiválce od GM.
Motory na klíč nejsou žádnou novinkou, zbrusu nový osmiválec od GM koupíte doslova za babku, a proto jsou také v USA tak oblíbené zástavby osmiválců do čehokoliv, co má kola a dostatek místa pod kapotou. Ostatně i Ford nabízí, pravda za trochu mastnějších patnáct tisíc dolarů, závodní variantu osmiválce Coyote z Mustangu, která vydrží opravdu drsné zacházení na trati. Základní Coyote pak pořídíte už za necelých sedm tisíc dolarů, přičemž osmiválce od GM jdou ještě níž. Novinka z Fordu GT bude určitě mnohonásobně dražší, ale zákazníků se určitě najde dost nejen mezi závodníky. Teď ještě vymyslet, do čeho byste ji zastavěli vy, kdybyste mohli. Pochlubte se v komentářích.