Článek
Hothatchové války všichni sledujeme a ne že ne. Viděli jsme, kolik lidí přišlo na naši statickou představovačku toho nejlepšího, co tenhle obor nabízí. Pětici nejostřejších hot hatchů dneska si nenechali ujít a automobilky moc dobře vědí, že jim tady zatím kvete pšenka. Proto se předhání v počtu koní, newtonmetrů a bůhví čeho ještě. Kde to skončí? To nikdo neví, ale v kategorii čtyřkolek už se hodně rychle blížíme čtyřsetkoňové metě. Audi, které se svým RS3 Plus míří právě sem, ale nyní naznačuje, že kolem čtyřstovky bude obíhat výhradně s přeplňovaným pětiválcem. Pokud jste tedy snili o nahoněném dvoulitrovém čtyřválci, který by se jednoho dne opravdu mohl objevit v eRkovém Golfu, můžete zapomenout. Vrcholem lidového vozu od Volkswagenu tak zjevně zůstane zakázková třistašedesátikoňová verze určená pro Švýcary.

360 koní je mimochodem ona magická hranice, kolem níž momentálně obíhá kromě Audi také BMW a Mercedes-Benz. To je německá trojka, která mezi sebou bojuje už dlouhá léta, ačkoliv jejich válka na poli hot hatchů je relativně čerstvá. Všem automobilkám ovšem jejich ostré hatche začínají trochu dělat nepořádek v hierarchii - RS3 atakuje TT a TT pro změnu atakuje R8, který by se měl brzy objevit v základní variantě s přeplňovaným šestiválcem (název R8 se tak stane čistě kosmetickým, protože pod kapotou vozu žádný osmiválec nenajdeme). Můžete namítnout, že tyhle vozy si navzájem zákazníky nekradou, jde o hatchback, sportovní kupé a regulérní supercar, ale zákazníci, kteří často vybírají podle hodnot na papíře, to mohou vidět jinak.
Hlavním důvodem ale jistě budou úspory, protože Volkswagen se momentálně musí vypořádat se stovkami žalob od investorů v souvislosti s Dieselgate. Tenhle mrak vznášející se nad automobilkou zjevně jen tak nezmizí.