Hlavní obsah

Nejšílenější tuningové úpravy Golfu GTI u rakouského jezera

Foto: Archiv Garáž.cz

Minulý týden skončil 36. ročník legendárního srazu GTI u rakouského jezera Wörthersee, na kterém můžete vidět ty nejvyladěnější Golfy GTI. Poslední dva roky se tento sraz nese v duchu Back to the roots, tedy návrat ke kořenům.

Článek

A to je dobře, protože předchozích pět let na sebe strhávaly až příliš velkou pozornost automobilky z koncernu VW Group, které tuningový sraz příznivců koncernových GTíček používali pro prezentaci sportovních konceptů. Sraz byl monstrózní a chvilkami tam nebylo ani k hnutí. Před dvěma lety se ale Volkswagen rozhodl přistoupit k radikálnímu kroku, který nazval Back to the roots - tedy návrat ke kořenům. 

Foto: Archiv Garáž.cz

Vedení koncernu zrušilo prezentaci značkám Audi, Seat a Škoda a stejně tak omezil i prezentaci své hlavní ikony VW. Opulentní stánek byl zmenšen a hlavně se na něm prezentovata auta nadšenců do koncernových strojů. Poslední dva roky tak můžeme vidět, že na stánku Volkswagenu stojí kromě novinek i několik vybraných upravených aut od účastníků srazu. Tentokrát šlo o krásný jedničkový Golf GTI v zelené barvě a jedno hodně snížené Polo Coupé. Prostor dostali také studenti, kteří připravili dvě studie upravených Golfů R a R Variant a také plejádu modelů Golf GTI a R po faceliftu včetně verzí Performance. Největší hvězdou stánku Volkswagenu byl však koncept malého rychlého vozu Up GTI, který by se měl v sériové verzi ukázat na frankfrutském autosalonu. 

Foto: Archiv Garáž.cz

Volkswagen Up GTI má výkonově navázat na první Golf GTI představený v roce 1976. Pod kapotou bude přeplňovaný tříválec 1,0 TSI o výkonu 115 koní. Zvenku Up GTI vypadá hodně dobře. Kromě označení má červené třmeny brzd, specifická litá kola, ostřeji řezaný přední nárazní a střešní křídlo. Sedí více přilepený k silnici a na první pohled působí opravdu dobře. Uvnitř už se tolik sportovní atmosférou nehýřilo. Lepší sedačky s károvaným vzorem doplňuje sportovní volant, nově podbarvené přístroje a barevný dekor přístrojové desky a výplní dveří. Důležité ale bude, jak tenhle malý skřítek bude jezdit. 

Foto: Archiv Garáž.cz

Na letošním GTI srazu jsem strávil více než jeden den a z prvu to vypadalo na chudčí zábavu, což bylo způsobeno mojí účastí na předchozích ročnících, kde vystavovaly ještě všechny značky. Když jsem se na to podíval z pohledu účastníka srazu, tak bylo naopak všechno správně. Pohodová atmosféra a o něco méně upravených aut celého koncernu dalo zase více prostoru k pohybu mezi vystavenými exponáty. Nechybělo tradiční brouzdání městem, které vlastně nikdy nebere konce. Za celý den máte tak vynikající možnost si všechny více či méně upravená auta prohlédnout. A že se tam našlo několik opravdu zajímavých skvostů, ať už z řad extrémně upravených aut nebo jen lehce a do čista vyladěných originálů. Musím říct, že i po mé třetí návštěvě stojí za to sem přijet. 

Golf R je ideálním společníkem

Na cestu do Wrthersee jsme tentokrt nepoužili tradičn GTI, ale vyrazili jsme v nejnovějšch Golfech R se zvšenm vkonem na 310 kon. Ať chcete nebo ne, tohle auto patř mezi nejpřjemnějš společnky na dlouh cestovn. Maj dostatek vkonu, tuh podvozek schopn filtrovat nerovnosti, ale předevšm motor s žasnm rozsahem, kter zvldne 250 km/h, ale i jzdu se spotřebou kolem 8 litrů. Už se těšme na variantu s Performance paketem a vfukem Akrapovič.

Reklama

Načítám