Hlavní obsah

Nejrychlejší MINI se připravuje na ostrý start

Foto: MINI

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Koncept nejostřejšího MINI John Cooper Works GP jsme poprvé viděli již před dvěma lety, nyní se projekt blíží do zdárného konce, na kterém bude nejvýkonnější, nejrychlejší a nejostřejší MINI historie. Zatím nám ukázali jen maskovaný prototyp, ale s objednávkou neváhejte, nabídka bude totiž silně omezená!

Článek

MINI se rozhodlo představit decentně maskovanou předprodukční verzi MINI JCW GP na Nürburgringu u příležitosti slavného vytrvalostního závodu Nürburgring 24h. Není to žádná náhoda, protože právě na Ringu bylo vyvíjeno, a právě tady z něj dostanete maximum. Není otázka, jestli auto ostré tempo na nejnáročnější trati na světě zvládne. Hlavní otázka je, jestli na to máte vy!

Nejvýkonnějším a nejrychlejším MINI je momentálně pětidveřový Clubman JCW s výkonem 306 koní a časem na stovku za 4,9 sekundy, přičemž verze GP měla být ještě ostřejší. Poznáte to už podle výrazného bodykitu, který oproti brutálnímu konceptu inspirovanému závodními auty o trochu zkrotl (například vpředu zmizel splitter, který by neopatrným chodcům krájel nohy u kotníků, zadní difuzor už taky není tak vykrojený), ale pořád si zachoval nastavené blatníky, a hlavně to velké křídlo na zádi, takže si GP s ostatními verzemi MINI vážně nespletete.

Foto: MINI

Poznávacím znakem nové GP verze bude kromě nástavců blatníků hlavně velké křídlo na zádi

Kabina taky nebude oholená až na plech jako u konceptu, s MINI GP by mělo být pořád snadné jezdit denně, ale těšit se můžete vpředu na pořádné anatomické sedačky, které vás v seberychleji projeté zatáčce nepustí ze svého pevného objetí. Vzadu naopak budou podle dosavadního stylu GP verzí sedačky zcela chybět – to kvůli úspoře hmotnosti. Na jejich místě bude nainstalována masivní rozpěra, která pomůže zpevnit auto, což při rychlé jízdě rozhodně oceníte.

A jinak než „rychle“ to MINI JCW GP nejspíš ani nebude umět. Žádné přesné parametry nám MINI ještě neprozradilo, ale z náznaků už víme dost. Výkon „přes 300 koní“ bude s největší pravděpodobností právě těch 306 koní nedávno uvedených JCW verzí Clubmana a Countrymana. Na přední kola budou putovat přes osmistupňový automat s pádly pod volantem, který zákazníci prostě preferují a na okruhu s ním budou rychlejší než s klasickým manuálem. A když už jsme u toho okruhu...

Foto: EVO.co.uk

Palubní deska prototypu nechtěně odhalila přísně střežené tajemství – čas na Ringu!

MINI také slíbilo čas na Ringu „pod osm minut“, nic konkrétnější neprozradili. Ani nemuseli, protože u vystaveného prototypu "zapomněli" skrýt palubní desku, která nese cejch "7:56:69", což nemůže být nic jiného než právě dosud utajovaný čas na Nürburgringu. A je to hodně dobrý čas! MINI GP druhé generace dokázalo Zelené peklo obkroužit za 8:23 min (a už to bylo o 19 sekundy rychlejší než generace první), třetí generace je tedy rychlejší o dalších 27 sekund a zajela tak shodný čas jako třeba Porsche 996 Turbo, Ferrari 360 Challenge Stradale nebo Honda NSX-R!

Pokud se vám líbí, nečekejte na podzimní oficiální odhalení a rovnou volejte do MINI – pro celý svět totiž vznikne pouhých 3 000 exemplářů (což je o tisíc víc než u předchůdce, ale pořád zoufale málo)!

Reklama

Načítám