Článek
12478 kusů - to je číslo, které Audi TT zajistilo prvenství v kategorii sporťáků, roadsterů a GT v Evropě. Jistě, v kontextu osmimilionových prodejů starého kontinentu je to kapka v moři, což by si měl každý petrolhead dokolečka opakovat, kdykoliv začne nadávat na byznysová rozhodnutí některých automobilek. Sporťáky a zábavná auta budou vždycky v menšině. Přesto je o ně letos nebývalý zájem - oproti loňsku si polepšily skoro o třetinu! Může za to především příliv nových modelů, které s přehledem obsazují první příčky.

O vítězi už jsme mluvili, teď je na čase vyřešit i další příčky žebříčku - na TT se v jeho kategorii dotahují dvě levnější alternativy. S 9231 registracemi je to Ford Mustang a s 9159 nová Mazda MX-5. Zatímco na Mazdu čekali mnozí jako na smilování a těží z její lákavé ceny, Mustang je horkým zbožím i s milionovou cenovkou, dlouho odříkaným krajícem, který si teď chtějí všichni utrhnout. A kdyby Ford posílal do Evropy víc aut, dost možná by Audi předehnal, protože čekací doby v některých zemích (např. v Anglii) už skoro šplhají ke dvanácti měsícům.
Německý koncern se ale nemusí bát, protože oba zmíněné vozy předbíhá ještě s 9538 kusy Porsche 911. Můžete namítnout, že se pod tímhle označení skrývá půl tuctu aut, ale takhle jsou holt pravidla nastavena. Volkswagen Group vede i v segmentu vozů s motorem uprostřed, Audi R8 s 899 prodanými vozy razantně předbíhá nejen Huracán (283 kusů), ale i Ferrari 488GTB (831 kusů).

Možná se teď ptáte, kde je Toyota GT86, když se MX-5 vyšvihla tak vysoko a prodala přes devět tisíc. GT86 tedy musí být alespoň na poloviční hodnotě, ne? Nabízí parádní svezení za slušnou cenu... bohužel na to ale zákazníci neslyší. Za první pololetí se prodalo 807 kusů, tj. méně než R8 nebo 488GTB a jen o pár desítek aut víc než v případě Alfy Romeo 4C.