Článek
Krátce poté, co nám německá automobilka Opel naservírovala zatím asi nejpovedenější model ze současného designového směru, jsme byli zaskočeni zprávou, že se General Motors své evropské divize zbaví. Okamžitě se našel i kupec, který po dvojici značek Opel a Vauxhall skočil a koupil jí. Tím není nikdo jiný než francouzský koncern PSA.
Současné modely Opelu jsou však provázané se zbytkem koncernu a tak si ještě nějaký čas budou moci pro Insignii vyrazit i američtí zákazníci. Ti totiž právě teď dostávají svou verzi Insignie, která se bude v USA prodávat jako nový Buick Regal. Ten je k dispozici jako čtyřdveřový Sportback a pětidveřové zvýšené kombi Tour-X. Nabídka motorů a převodovek se překrývá s tou evropskou.
Zákazníkům Opelu, Vauxhallu a Holdenu se pak nabízí možnost pořídit si také zvýšenou kombi verzi Insignia Sports Tourer, která má konkurovat Allroadům Audi. Světlost auta narostla o 20 mm. Chybět nemůže ani hromada plastových dílů, které jsou v daném segmentu nutností.
Otázkou zůstává, co aktuální situace provede s prodeji. Opel už dlouhá léta nebyl tam, kde by asi sám chtěl, ale poslední modely mohly přesvědčit i zaryté pesimisty, jako jsem třeba já. Tedy pokud vynecháme zbytečnou a nepovedenou Mokku, standardní modely jako Astra nebo Zafira patří objektivně k velice povedeným autům. Není důvod si myslet, že by to s Insignií mělo být jinak, ta je navíc mnohem krásnější, než dosavadní produkce. Třeba to lidi přesvědčí aby si Opel koupili dříve, než se prodej koncernu PSA projeví naplno.