Hlavní obsah

Nejbláznivější Alfa Romeo 4C, kterou jste kdy slyšeli

Připadá vám malý čtyřválec pod kapotou karbonové bestie trochu neduživý? Před pár měsíci jsme vám ukázali exemplář, který někdo nahonil na 600 koní. Teď u něj ale došlo k zásadní výměně motoru.

Článek

Engine swapy nás docela baví. Někdo je může vnímat jako kacířství, zejména u sportovních klasik, kdy někdo vyrve italské srdce z Ferrari a nahradí ho třeba americkým osmiválcem. V takovou chvíli se mnohým vaří krev v těle. My si ale budeme povídat o něčem úplně jiném, o šílených úpravách pro závody do vrchu. Nedávno jsme tu měli Ford Focus s motorem z Nissanu GT-R, který se už brzy popasuje s Pikes Peak. Podobné šílenosti jsou u závodů do vrchu naprosto běžné - ultralehké vozy dostávají třeba dvojité pohony z motorek, ale odvážní stavitelé hledají i jinde. Naše karbonová Alfa se tak vzdala vytuněného původního čtyřválce o objemu 1,75 litru ve prospěch třílitrového osmiválce Zytek z Formule 3000. Má o 150 koní méně než původní pohon, takže vlastně dělá víc hluku než užitku, ale schválně se podívejte na video a řekněte nám, že tohle neschvalujete. A řekněte to raději několikrát a hodně nahlas. Máme pocit, že se nám ještě nevzpamatovaly ušní bubínky.

Reklama

Načítám