Článek
Engine swapy nás docela baví. Někdo je může vnímat jako kacířství, zejména u sportovních klasik, kdy někdo vyrve italské srdce z Ferrari a nahradí ho třeba americkým osmiválcem. V takovou chvíli se mnohým vaří krev v těle. My si ale budeme povídat o něčem úplně jiném, o šílených úpravách pro závody do vrchu. Nedávno jsme tu měli Ford Focus s motorem z Nissanu GT-R, který se už brzy popasuje s Pikes Peak. Podobné šílenosti jsou u závodů do vrchu naprosto běžné - ultralehké vozy dostávají třeba dvojité pohony z motorek, ale odvážní stavitelé hledají i jinde. Naše karbonová Alfa se tak vzdala vytuněného původního čtyřválce o objemu 1,75 litru ve prospěch třílitrového osmiválce Zytek z Formule 3000. Má o 150 koní méně než původní pohon, takže vlastně dělá víc hluku než užitku, ale schválně se podívejte na video a řekněte nám, že tohle neschvalujete. A řekněte to raději několikrát a hodně nahlas. Máme pocit, že se nám ještě nevzpamatovaly ušní bubínky.