Hlavní obsah

(Ne)stárnoucí Audi TT dostalo dva pakety a až 320 koní

Foto: Audi

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Třetí generace dvoumístného kupé Audi TT se vyrábí už šest let, takže automobilka potřebuje tu a tam přijít s inovovanou edicí, aby se o autu zase mluvilo. Nyní je to rozšíření Competition Plus pro provedení TTS a speciální Bronze Edition.

Článek

Audi TT v obou verzích kupé a roadster to nemá u vášnivých fanoušků automobilů lehké. Je to hlavně díky tomu, že té-téčko je předokololka (nebo u silnějších verzí čtyřkolka) postavená na stejné platformě jako Octavia nebo Golf, není to úplně auto na víkendové vyjížďky. Chybí tady pohon zadních kol (které Audi nenabízí u žádného modelu) a trochu sportovnější zaměření. Pravda, s TT RS si už jízdu užijete i na okruhu, ale image auta pořád není tak dobrá jako u jiných kupé prémiových značek.

Musíme uznat, že design je stále povedený a hodně nadčasový. To byl už u první generace v polovině devadesátých let, ale teď ve verzi Competition Plus v červeném provedení karoserie s černými doplňky vypadá TT opravdu skvěle. Standardem jsou diodové světlomety, černá 20palcová litá kola s novým designem, červené brzdové třmeny, černé prahy nebo pevné zadní křídlo.

Uvnitř pak najdete kontrastní prošívání, kůži Nappa a detaily v chromovaném či karbonovém provedení. Nově je hlavice řadicí páky potaženou alcantarou. Barvu karoserie nemusíte mít jenom černou, na výběr je dále bílá, šedá a modrá.

Mírně si v případě TTS Competition Plus polepšil také dvoulitrový čtyřválec TFSI. Ten nyní produkuje 245 kW (320 koní) a 400 Nm točivého momentu. Agregát je jako vždy spojen se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S tronic a pohonem všech kol quattro. Kupé zvládne stovku za 4,5 sekundy, roadster je o 0,3 sekundy pomalejší. Nejvyšší rychlost je omezena při tradičních 250 km/h.

Paket Bronze Selection lze objednat nejenom pro TTS, ale i pro základní verze TT. Nepřináší pouze designové „bronzové“ doplňky, pár nových detailů je i uvnitř, je zde například rozšířený kožený paket a zvukový systém Bang & Olufsen. Na vnějším designu pak najdete chromované obložení pro dvojité koncovky výfuku. Standardem jsou pak dvacetipalcová kola.

Oba pakety už znají svou cenu. V případě Competition Plus si k ceně připlatíte navíc asi 160 000 korun, Bronze Edition pak stojí 115 000 korun. První zákazníci se dočkají na jaře příštího roku.

Nová generace Audi TT v klasické podobě s benzinovým motorem nevznikne. Bude to elektromobil. Ale možná se tak dočkáme pohonu zadních kol.

Reklama

Související témata:
Načítám