Hlavní obsah

Nástupce Jaguaru F-Type: Čtyři sedadla a motory BMW

Foto: Jaguar

Jaguar konceptem C-X16 v roce 2011 šokoval svět. Stejně velký šok poté nastal, když se auto do výroby dostalo v de facto stejné podobě

čtvrtek 06:00

Inu, dějí se to velké věci v Coventry! Ono se to totiž nezdá, ale Jaguar F-Type tu s námi je už od roku 2013, jakkoliv vypadá pořád skvěle. A to znamená jediné – už brzy se dočká nástupce, konkrétně v horizontu zhruba dvou, tří let nejpozději. Dostane konečně 911 ránu pod pás?

Článek

Jaguar samozřejmě tímto modelem mířil na 911. A mířil dobře, avšak přesto je F-Type spíše okrajovou záležitostí. To se má ale změnit. Nástupce současného F-Typu má být prostornější, nicméně přesto lehčí díky posunu technologií lehkých materiálů. Pořád tedy půjde o plnohodnotné sportovní auto. Jako je i 911.

Očekává se, že v nabídce zůstane kupé i kabriolet, zásadní rozdíl se ale odehraje v rozvržení interiéru. Dosud bylo „efko“ striktní dvousedadlovka, a aby Jaguar zvýšil prodeje, chce z něj udělat alespoň papírově čtyřsedadlový vůz. Jak ale budou zadní sedadla využitelná? Toť otázka, na kterou jsme se už odpověď nedozvěděli.

A v tom je právě ten vtip. Jaguar F-Type, ať chce nebo ne, byl vždy tak někde mezi Porsche 911 a jejími menšími bratry Boxsterem a Caymanem, a to jak cenově, tak koncepčně. Příští F-Type už bude mířit „vzhůru“ k 911, stejně tak jeho cena. Což nám dává prostor pro spekulace, jestli se nedočkáme taky přímého konkurenta pro Boxster a Cayman. Existují totiž jisté „šuškandy“, že Jag experimentuje také s „mid-engined“ koncepcí, tedy motorem až před zadními koly.

Jaguar odmítá tvrzení, že půjde jen o natažený, odlehčený a omlazený F-Type. Částečně proto, že má proč – jeho nástupce dostane i novou architekturu, konkrétně evoluci té stávající. Vyráběna bude z vyztuženého hliníku ve speciálním studiu v britském okrsku Castle Bromwich.

Foto: Jaguar

Nástupce modelu F-Type už nemá 911 jen koukat přes rameno. Hodlá se jí postavit čelem!

Projekt „Jennifer“

Project Jennifer je oficiálně neoficiální název pro novou pohonnou jednotku, která se v budoucnu objeví pod kapotou F-Typu. A když vám napovím, že bude dávat výkon 560 koní z 4,4litrového V8 biturbo, je vám asi jasné, odkud vítr vane – jasně, z Mnichova! Ten by měl nahradit vysložilý kompresorový pětilitr původem od Fordu.

Zda budou současné V6 nahrazeny taky řadovými motory BMW, to je další neznámá, ale co se týká ekonomičtějších čtyřválců, tam Coventry počítá se svými pokrokovými motory Ingenium a V8 biturbo od BMW si najde časem cestu i do Range Roverů.

Proslýchá se, že Jaguar plánuje taky čistě elektrický F-Type, se silnou 100kWh baterií a dvěma elektromotory, každý o výkonu 150 kW a 350 Nm. Jenže toho se dočkáme nejdříve v roce 2023.

Tipnete si, jestli se podaří novému Jaguaru F-Type sesadit z pomyslného trůnu Porsche 911? Těšíme se na vaše preference v diskusi... 

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama