Hlavní obsah

Na trh přicházejí další varianty nové Octavie! Známe ceny

Foto: Škoda Auto

Nová Octavia vzbudila u široké veřejnosti právem rozruch. Spousta lidí je z ní nadšena, především kvůli svěžímu designu a špičkovým technologiím, jiní ohrnují nos. Ať tak či tak, oktávka zkrátka nenechává Čechy chladnými. A teď přicházejí na trh také další mutace tohoto oblíbeného modelu.

Článek

Škodovka u svého nejoblíbenějšího modelu nespoléhá zdaleka jen na tradiční liftback či kombi. Automobilka dlouhodobě nabízí také další varianty jako je sportovní Octavia RS, „terénní” Octavia Scout nebo verze na zemní plyn Octavia G-TEC. A právě tyto varianty nyní vstupují na český trh. Navíc se můžeme nově těšit také na plug-in hybridní nebo mild-hybridní verzi.

Škoda Octavia RS

Škodovka vůbec poprvé v historii nabízí model RS s plug-in hybridním pohonem. Kombinace benzinového motoru 1,4 TSI o výkonu 110 kW a elektromotoru o výkonu 85 kW dává celkový systémový výkon 180 kW (245 koní). Maximální točivý moment 400 Nm se přenáší přes šestistupňovou převodovku DSG na přední kola. Zároveň tento model již plní emisní normu EU6d, která bude závazná od 1. ledna 2021 pro všechna nově registrovaná vozidla v EU.

Výrobce deklaruje dojezd v čistě elektrickém módu až 60 kilometrů, o což se stará lithium-iontová baterie o kapacitě 37 Ah (13 kWh). Ve sportovním režimu má nová Octavia RS iV zrychlit z 0 na 100 km/h za 7,3 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti až 225 km/h.

Foto: Škoda Auto

Škoda Octavia RS iV je prvním plug-in hybridním modelem se znáčkem RS na kapotě

Kromě plug-in hybridu budou k dispozici samozřejmě také standardní „er-esa” s benzinovým či naftovým motorem. Varianta se zážehovým motorem nabízí výkon 180 kW (245 koní) a lze kombinovat s manuální šestistupňovou převodovkou nebo se sedmistupňovým ústrojím DSG, vznětová 2,0 TDI se 147 kW (200 koní) se páruje výhradně se sedmistupňovým DSG, zato však může na přání pohánět všechna kola. Předprodej všech verzí RS by měl začít koncem prázdnin za ceny od 889 900 Kč.

Škoda Octavia Scout

Octavia Scout je určená pro všechny, kteří se občas rádi vydají mimo silnice. Je to parťák do nepohody s o 15 mm vyšší světlou výškou a s ochranou podvozku, která chrání auto například od odletujících kamenů. Lze za ní také táhnout obytný přívěs nebo přepravník pro lodě či koně až do dvou tun.

Foto: Škoda Auto

S Octavií Scout se můžete bez obav pustit i mimo silnice

Ve standardní výbavě Octavie Scout nechybí například přední parkovací senzory, vyhřívání volantu, adaptivní tempomat nebo volba jízdního režimu s off-road funkcí. Zatím je k dispozici výhradně s novým motorem 2,0 TDI Evo o výkonu 147 kW (200 koní), sedmistupňovou převodovkou DSG a pohonem všech kol. Do předprodeje by se Octavia Scout měla dostat koncem října, ceny budou startovat na 926 900 Kč. Další motorizace by pak měly následovat koncem letošního roku.

Škoda Octavia G-TEC

Kromě tradičních pohonných hmot může Octavia spalovat i stlačený zemní plyn (CNG). U motoru 1,5 TGI o výkonu 96 kW (130 koní) slibuje automobilka při provozu čistě na plyn dojezd až 500 kilometrů. Zemní plyn se uchovává ve třech nádržích, které jsou uloženy pod podlahou a pojmou celkem 17,33 kg. Díky devítilitrové nádrži na benzin navíc nemá Octavia G-TEC problém ani v oblastech s horší dostupností zemního plynu.

Foto: Škoda Auto

Octavia G-TEC umí jet na zemní plyn i na benzin

Spotřeba by měla dle slov automobilky činit jen 3,4−3,6 kg CNG/100 km při provozu na zemní plyn a 4,6 l/100 km v benzinovém režimu. Přepínání mezi oběma palivy probíhá automaticky a bez zásahu řidiče. Auto přitom spaluje benzin jen v případě, kdy vůz startuje po doplnění zemního plynu, pokud venkovní teplota klesne pod -10 °C nebo pokud jsou zásoby zemního plynu natolik vyčerpány, že tlak v nádrži klesne pod 11 barů.

Od běžných oktávek se verze G-TEC liší specifickým vzhledem virtuálního kokpitu a také malou plaketou na zádi vozu. Objem zavazadlového prostoru je kvůli nádrži na zemní plyn zmenšen na 455 litrů u liftbacku a 495 litrů u verze kombi. Startovací cena činí 613 900 Kč.

Škoda Octavia iV

Variantou G-TEC ale možnosti alternativních pohonů u nové oktávky nekončí. Nová Octavia může mít také podobu hybridu – a to hned dvojího. Po vzoru Superbu iV totiž přichází jako druhý model značky s plug-in hybridním ústrojím, které se skládá z benzinového motoru 1,4 TSI o výkonu 110 kW (150 koní) a elektromotoru, jehož výkon činí 85 kW. Maximální systémový výkon celé soustavy dosahuje 150 kW (204 koní) a v čistě elektrickém módu vůz urazí až 60 kilometrů.

Octavia iV je dostupná ve výbavových stupních Ambition a Style, nicméně proti standardnímu provedení byla její výbava obohacena. Například ve verzi Ambition dostala navíc 18palcová litá kola Perseus, volbu jízdního režimu, 10palcový infotainment Columbus s navigací a dotykovou lištou pro jeho ovládání, digitální asistentku Lauru, bezdrátový SmartLink a Infotainment Online na 3 roky. Vozy s plug-in hybridním ústrojím startují na ceně 806 800 Kč.

Škoda Octavia e-TEC (MHEV)

Úplnou novinkou u Škodovky je pak mild-hybridní technologie. Ta je nově v nabídce u motoru 1,0 TSI e-TEC o výkonu 81 kW (110 koní), kde je v kombinaci se sedmistupňovou převodovkou DSG použit 48V řemenový startér-generátor a 48V lithium-iontový akumulátor. Díky tomu se dá shromažďovat energie získaná rekuperací při brzdění, využít točivý moment elektromotoru, a zlepšit tak dynamiku hnacího ústrojí tzv. boostem, nebo plachtit se zcela vypnutým spalovacím motorem. Výsledkem je samozřejmě úspora paliva i snížení emisí CO₂. Octavia e-TEC je na českém trhu nově dostupná ve specifikacích Active, Ambition a Style, cena začíná na 553 900 Kč.

Jaká verze nové Škody Octavia vás láká nejvíce?
Standardní Octavia
15,9 %
Sportovní Octavia RS
24,9 %
Odolnější Octavia Scout
38,9 %
Octavia na zemní plyn
9,9 %
Plug-in hybridní Octavia
5,2 %
Mild-hybridní Octavia
5,2 %
Celkem hlasovalo 5646 čtenářů.

Reklama

Načítám