Hlavní obsah

Mitsubishi připravilo dvojici vozů pro terénní expedici

Foto: Archiv Garáž.cz

Mitsubishi, terénní auta, závody, Dakar, dobrodružství. Slova, která spolu mají hodně společného. Přijali jsme pozvání do Bělé pod Bezdězem, abychom si aspoň trochu prakticky vyzkoušeli reálný význam těchto slov.

Článek

Známý testovací areál disponuje kromě známé asfaltové trati i množství terénních pasáží s různými stupni obtížnosti. Ideální místo na ozkoušení techniky, která se honosí doplňky určenými pro expediční výpravy. Mitsubishi takovýmto způsobem upravilo Pajero a pickup L200, vzalo i svou běžnou produkci a my měli možnost si vše v reálných podmínkách vyzkoušet.

Foto: Archiv Garáž.cz

Pajero i L200 jsou pro offroadovou jízdu skvěle přizpůsobeny už z výroby, při které se prakticky zužitkovávaly poznatky z rally Dakar. Krátký okruh v Bělé se sice s velkou soutěží či skutečně náročnými podmínkami nemůže srovnávat, přesto bylo velmi příjemným zjištěním chování aut na kamenitém a písčitém podkladu či na terénních zlomech.

Foto: Archiv Garáž.cz

Doplňková výbava dvojice zmíněných vozů s výraznými polepy v prvé řadě zahrnuje výbavu pro zdolávání terénu jako kryty podvozku, naviják, specifické pláště pneumatik a k tomu prvky vhodné k uskutečňování expedičních výprav - na střeše umístěný spací stan Maggiolina Airlander, navigaci Pioneer, lednici či nezávislé topení Webasto.

Foto: Archiv Garáž.cz

Nepohrdly jsme ani možností vyzkoušet si na asfaltu běžných silnic dvojici SUV značky v podobě Outlanderu a menšího ASX, oba s naftovým motorem o objemu 2 268 cm3 a automatickou převodovkou. A z přímého srovnání si odnášíme nikterak překvapivé dojmy - menšímu a agilnějšímu ASX sluší motorizace mnohem, auto se navíc i příjemněji ovládá a na silnici působí celkově jistějším dojmem než větší Outlander.

Foto: Archiv Garáž.cz

Teď už jen aby se Mitsubishi konečně odhodlalo uvést na trh nástupce, protože ASX nemůže žít z věčných faceliftů. A kdyby byl nástupce pravým offroadem - jako Pajero nebo L200 - tak bychom se také nezlobily (byť zákaznící asi ano), protože jestli něco Mitsubishi ještě pořád opravdu umí, tak jsou to skutečné teréňáky.

Reklama

Načítám