Článek
Známý testovací areál disponuje kromě známé asfaltové trati i množství terénních pasáží s různými stupni obtížnosti. Ideální místo na ozkoušení techniky, která se honosí doplňky určenými pro expediční výpravy. Mitsubishi takovýmto způsobem upravilo Pajero a pickup L200, vzalo i svou běžnou produkci a my měli možnost si vše v reálných podmínkách vyzkoušet.
Pajero i L200 jsou pro offroadovou jízdu skvěle přizpůsobeny už z výroby, při které se prakticky zužitkovávaly poznatky z rally Dakar. Krátký okruh v Bělé se sice s velkou soutěží či skutečně náročnými podmínkami nemůže srovnávat, přesto bylo velmi příjemným zjištěním chování aut na kamenitém a písčitém podkladu či na terénních zlomech.
Doplňková výbava dvojice zmíněných vozů s výraznými polepy v prvé řadě zahrnuje výbavu pro zdolávání terénu jako kryty podvozku, naviják, specifické pláště pneumatik a k tomu prvky vhodné k uskutečňování expedičních výprav - na střeše umístěný spací stan Maggiolina Airlander, navigaci Pioneer, lednici či nezávislé topení Webasto.
Nepohrdly jsme ani možností vyzkoušet si na asfaltu běžných silnic dvojici SUV značky v podobě Outlanderu a menšího ASX, oba s naftovým motorem o objemu 2 268 cm3 a automatickou převodovkou. A z přímého srovnání si odnášíme nikterak překvapivé dojmy - menšímu a agilnějšímu ASX sluší motorizace mnohem, auto se navíc i příjemněji ovládá a na silnici působí celkově jistějším dojmem než větší Outlander.
Teď už jen aby se Mitsubishi konečně odhodlalo uvést na trh nástupce, protože ASX nemůže žít z věčných faceliftů. A kdyby byl nástupce pravým offroadem - jako Pajero nebo L200 - tak bychom se také nezlobily (byť zákaznící asi ano), protože jestli něco Mitsubishi ještě pořád opravdu umí, tak jsou to skutečné teréňáky.