Hlavní obsah

Mercedes vrací do výroby karosářské díly na 300 SL Gullwing

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz 300 SL Gullwing

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Máte-li velmi ceněného veterána, kterého se vyrobilo všehovšudy 1400 kusů, pravděpodobně mu chcete dopřát tu nejlepší možnou péči. Dobrou zprávou je, že pokud je oním veteránem Mercedes-Benz 300 SL Gullwing, pomůže vám s jeho zachováním pro příští generace i samotná automobilka

Článek

Mercedes skutečně vrací do nabídky některé originální náhradní díly na kupé, vyráběné před více než šedesáti lety. 300 SL Gullwing vznikalo pod taktovkou německé značky v letech 1954 až 1957 a překrásné nadčasové kupé s racčími dveřmi vzniklo v nákladu jen asi 1400 kusů. Nyní si však značně úzká sorta majitelů může znovu nakoupit karosářské díly, nahrazující poškozené nebo třeba zkorodované originály.

V tuto chvíli nabídne Mercedes prvních šest součástí, přičemž další přibydou časem. Všechny náhradní plechy jsou k mání v tovární kvalitě, ačkoliv o výrobu se stará externí dodavatel. Komponenty jsou navrženy za pomoci 3D skenování originálu a po hrubém vyrobení doladěny k dokonalosti ručně pěkně pomocí dřevěné paličky.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz 300 SL Gullwing

Zcela konkrétně jsou k mání přední a zadní blatníky, zadní příčka pod víkem kufru a podlaha kufru. Ceny jsou samozřejmě odpovídající malosériové ruční výrobě. Třeba přední blatníky stojí v přepočtu 305 tisíc korun, zadní dokonce 381 tisíc.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz 300 SL Gullwing

Nabídka nových dílů na 300 SL Gullwing ovšem není jen o plechařině. Již před pár měsíci Mercedes přestavil také nové čalounění s originálními károvanými vzory, vyráběné dokonce u původního dodavatele.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz 300 SL Gullwing

Celkově není Mercedes jedinou značkou, nabízející zbrusu nové díly na své veterány. Podobný přístup již déle aplikuje třeba Porsche, které obnovilo výrobu nedostupných součástek na 911 generace 964, nebo Nissan, znovu vyrábějící díly na Skyline.

Za zmínku stojí také fakt, že některé automobilky začaly v malém znovu vyrábět dokonce celá auta v rámci takzvaných „pokračovacích sérií“ (continuation series). Jaguar znovu dělá XKSS, Aston Martin vyrábí DB4 GT, Chevrolet oznámil návrat Yenko Camara a ve Ferrari prý zvažují 250 GTO. Lidé zkrátka chtějí sběratelská auta a jsou za ně ochotní utratit spoustu peněz. Bylo by tedy od automobilek vyloženě nerozumné, kdyby této příležitosti nevyužily.

Reklama

Načítám