Článek
720S GT3 je dobré závodní auto, což o to – ale víte, jak to je, i když své kvalitní stereo v obýváku po většinu času používáte zhruba na čtvrtinu, možná polovinu výkonu, tu a tam to prostě zkusíte trochu „vosolit“. Přesně to udělali lidé z Wokingu, a tak vznikl typ 720S GT3X.

720S GT3X nepodléhá žádným pravidlům, konstruktéři tak ze závodní 720S GT3 mohli vymáčknout absolutní maximum
Abychom byli upřímní, verze GT3X nevstoupí do historie jako legendární závoďák – žádné momentální závodní sérii totiž technicky nevyhovuje, půjde tak o pěkně drahou a velmi schopnou hračku na okruhy pro ty, kteří chtějí pro letní okruhové radovánky to nejlepší. Sice nepřekvapí, že vychází z původní 720S GT3, McLaren tu však vzal onen příslovečný ovladač hlasitosti a posunul jej prudce doprava.
„Běžná“ 720S GT3 má kvůli regulím výkon omezený na rovných 500 koní. GT3X však má výkon o celých 200 kobyl vyšší – jsou tu větší turbodmychadla, nové sací i výfukové potrubí, nová hlava válců vytvořená 3D tiskárnou a motor se teď navíc vyrábí ručně. Jelikož v McLarenu nejsou amatéři, věděli, že motor bude díky vyššímu výkonu, podávanému při extrémní zátěži, potřebovat ještě výkonnější chlazení, a tak i na něj došlo.
Výsledkem je tedy výkon zhruba 720 koní, přesně, jako má i silniční 720S. 720S GT3X však umí díky funkci „push-to-pass“ krátkodobě zvýšit výkon motoru o třicet koní, což značně usnadňuje předjíždění.
Do značné míry tak jde o sen zákazníků McLarenu, kteří si chtěli zajezdit se závodním autem, ale z nějakého důvodu nemohli nebo nechtěli nastoupit do již existující závodní série – a není se co divit, protože konkurence už podobný program má. Kromě vyššího výkonu má GT3X oproti běžné „gé-té-trojce“ vyšší přítlak – vpředu je tu nový přední splitter a přítlačná křidélka, dále větší zadní křídlo, a dokonce i celý podvozek je podřízen tomu, aby spolupracoval s přítlačnou silou, kterou karoserie auta vyvíjí. Pružiny, tlumiče i stabilizátory jsou uzpůsobeny tak, aby z přítlaku vydolovaly maximální možnou přilnavost.
Z podobných okruhových projektů 720S GT3X asi nejvíce připomíná Pagani Zondu ve verzi R, respektive pozdější Revolucion. Ani ta nebyla schválena k provozu po veřejných komunikacích nebo k účasti v závodní sérii – a přesto všechny kusy velmi brzy znaly svého majitele.
Kolik si za tuto vymazlenou závodní hračku ve Wokingu řeknou, dosud není známo. Nicméně klasická závodní 720S GT3 stojí 440 tisíc liber, což je necelých 13,5 milionu korun. Vzhledem k výjimečnosti a faktu, že se už teď v McLarenu dušují, že bude GT3X o poznání rychlejší než 720S GT3, očekávejme v českých korunách spíš cenu začínající dvojkou.