Hlavní obsah

Mazda už nám zase maže med kolem pusy

Foto: Archiv Garáž.cz

Máme japonskou automobilku rádi. Jejich trojkový model nám svého času sloužil za spolehlivé redakční vozítko, o kvalitách MX-5 se nemusíme bavit, ale ty jejich sliby chyby nás už trochu vytáčejí.

Článek

Neuplyne snad ani týden, aby se Mazda nepokoušela udržet při životě plamínek naděje svých sportovněji založených fandů. Mazda MX-5 a její cupová varianta samy o sobě zjevně nestačí k tomu, aby automobilka vzpomínala na své závodní úspěchy, a tak se neustále mluví o tom, jestli budou nebo nebudou ostré MPS modely trojky a šestky, jestli se vrátí Wankelův motor, a jestli se snad někdy nedočkáme dalšího regulérního sportovního modelu jako byla RX-7. Všechno to má bohužel stejný scénář - automobilka publikum namlsá nějakým konceptem, dlouho se řeší, jestli ano či ne, a nakonec se to z praktických důvodů zamítne, protože je potřeba vyrábět víc crossoverů. Je logické, že každá značka oťukává zákazníky a inženýři se často pouštějí do experimentů, které se ukážou býti slepými uličkami. Mazda nás ale napíná až nezdravě často. A většinou z toho jsou opravdu jen oči pro pláč.

Nejnovější důkaz místo slibů? Na prestižní sraz nádherných vozů ve Villa d'Este u jezera Como se letos opět sjela opravdová automobilová smetánka. A Mazda sem přivezla svůj koncept RX-Vision. Zástupci automobilky se tu prý mezi všemi těmi dobovými Ferrari, Lamborghini a Alfami cítili trochu nepatřičně, ale také k nim chodily houfy lidí s gratulacemi a plácáním po zádech. A samozřejmě otázkou, kdy už konečně RX-Vision postaví. A odpověď je samozřejmě jasná: Určitě ho postavit chceme, ale nejdřív musíme doladit nový Wankel, který se už několik let řeší v malém týmu inženýrů, jenž automobilka pro tyto účely vyhradila.

Zkrátka další PR polívčička, přihřátá desítkami pochvalných komentářů ve stylu "Kdyby to Mazda postavila, okamžitě bych koupil tři". Nemusíme snad dodávat, že tyhle hlášky píší ti samí lidé, kteří se oháněli tím, že koupí celé rodině Subaru BRZ hned jak se dostaví na trh. A výsledek známe všichni. Opatrnost rozhodně Mazdě vyčítat nelze, ale tohle neustálé slibování ve snaze nikoho nezklamat, je vlastně jen další slepou uličkou. Rádi bychom, kdyby automobilka konečně slíbila třeba ostřejší CXko. To by byl závazek, kterému by se pro změnu dalo věřit.

Reklama

Načítám