Hlavní obsah

Lamborghini Aventador SVJ - nový král na Nürburgringu!

NürburgringVideo: Lamborghini

 

Lamborghini přichystalo novou silniční raketu! Jedná se o dvanáctiválcový Aventador s přídomkem Superveloce Jota a jak už to u Lamba bývá, na první pohled drobné změny dělají ohromné rozdíly. Rozdíly, které znamenají nový rekord na nejtěžším okruhu na světě! 6.44.97 je nový rekord Nordschleife. A máme se těšit na onboard...

Článek

Maskovaný prototyp už brázdí Nürburgring a Lamborghini nevynechá jedinou příležitost ukázat nám průjezd zatáčkou nebo vyzdvihnout nějakou technickou zajímavost. A už tu máme i číslo, alespoň jedno... Je to nový rekord Nürburgring pro silniční auta, extrémní Porsche 911 GT2 RS smazalo tohle ještě extrémnější lambo o 2,5 vteřiny.

Takže co vlastně víme (a co tušíme) o novém Aventadoru SVJ?

Má nejlepší poměr výkonu a hmotnosti

Aniž by Lamborghini uvedlo nějaká konkrétnější čísla, chlubí se prý speciální verze Aventadoru tím nejlepším poměrem výkonu a váhy. Je to mezi všemi produkčními auty? Je to mezi všemi modely Lamborghini? To nikdo neví, ale samotné hodnoty budou dozajista impozantní. Koneckonců kouzelná formule „nižší hmotnost, vyšší výkon“ fungovala v zásadě vždycky. Konkrétně se mluví o tom, že výkon dvanáctiválce o objemu 6,5 litru stoupne ze standardních 740 koní přibližně na 760. Pohotovostní hmotnost by potom mohla spadnout ze 1700 kilogramů k 1500.

Je navržen pro nejlepší ovladatelnost

Už samotný úbytek hmotnosti znamená hravější a mrštnější auto. Jenže předpokládejme, že u Lamborghini šli ještě o kousek dál. Aktivní podvozek dostal okruhové nastavení, jiné stabilizátory a docela určitě i lepší a lepivější gumy. Zkrátka všechno pro to, aby se placatý supersport držel silnice jako přibitý. Koneckonců se podívejte, s jakou jistotou vysílá pilot Aventadora na obrubníky Nürburgringu.

Dostal aktivní aerodynamiku

Když se posouvají vlastnosti auta za současné hranice, musí jít všechny ruku v ruce – aerodynamiku nevyjímaje. Právě proto vytahuje Lamborghini systém aktivní aerodynamiky Aerodinamica Lamborghini Attiva. Ten se poprvé objevil na Huracánu Performante a skládá se z aktivních klapek v předním spojleru a zadním křídle, které regulují obtékání vzduchu. Systém tak dovede jednak snížit odpor vzduchu pro maximální rychlost a akceleraci, jednak i maximalizovat přítlak. V zatáčkách se potom klapky na levé a pravé straně auta otevírají a zavírají nesouměrně, čímž vytvářejí „aerodynamické vektorování“. Zatímco vnitřní strana auta má přítlak, aby se kola na středu zatáčky neodlehčovala, vnější strana má minimální odpor.

Pravděpodobně je nejrychlejším silničním autem Nürburgringu

Jak už bylo řečeno, celá dosavadní prezentace Aventadoru SVJ se motá kolem Nürburgringu a legendárního „Zeleného pekla“. Ten důvod je nasnadě – Lamborghini pokořilo Porsche 911 GT2 RS coby nejrychlejší produkční auto Severní smyčky. Ještě ráno se o tom jen spekulovalo na německém serveru Auto Motor und Sport, ale teď už je to oficiální a výsledný čas kola je 6 minut a 44,97 sekund. Lamborghini to zveřejnilo na svém facebooku i s poznámkou, že onboard bude následovat...

A za čím stojíte vy? Líbí se vám vrcholné Porsche 911 GT2 RS, nebo vám uhranula nová placka z dílen Lamborghini?

Reklama

Načítám