Hlavní obsah

Lamborghini Aventador bude mít dál atmosférický motor V12!

Foto: Lamborghini

Až se objeví nový Aventador, bude v něm stále atmosférický dvanáctiválec

1. 12. 2020

Emisní normy prý zabíjí spoustu úžasných motorů a v dohledné době i aut. Máme pro vás však jednu dobrou zprávu – Lamborghini Aventador bude mít dál atmosférický dvanáctiválec! Žádná turba, žádný kompresor, ale pořád poctivý motor.

Článek

Správně však tušíte, že to nebude jen tak. Lamborghini má ale podle všeho plán, jak zeleným požadavkům dostát, a jestli vás teď napadlo, že tím plánem a jedinou akceptovatelnou cestou by mohlo být hybridní pohonné ústrojí, pak máte za jedna! Hybridní pohon totiž umí zásadním způsobem snížit spotřebu minimálně ve světě emisních norem WLPT a Lamborghini toho hodlá využít.

S nápadem přišel s tím Maurizio Reggiani, technický šéf Lamborghini, na prezentaci modelu Huracán STO, když se trochu víc rozpovídal pro magazín Car and Driver. „Motor V12 je od samého začátku součástí příběhu značky Lamborghini. Byl přítomen v každém roce naší historie, a proto je naší strategií a vizí mít atmosférický dvanáctiválec dál v nabídce, tentokrát už ale spojený s hybridním pohonem.“

Lamborghini už podobné řešení jednou zkoušelo, a to u modelu Sian, kde ale pro uchování elektrické energie použilo superkondenzátor. Toto řešení se však pro auto do běžného provozu úplně nehodí, takže u Aventadoru to bude nejspíš klasická baterie.

Foto: Lamborghini

Lamborghini Aventador SVJ

„Největší výhodou atmosférických motorů je jejich přirozená reakce a odezva na plyn. A to hodláme zachovat,“ řekl Reggiani. A dodal, že ruku v ruce s tím jde i zvuk motoru, což je pro zákazníky Lamborghini jedna z klíčových vlastností jejich aut. „Když použijete přeplňování, tak turbodmychadla prostě tlumí zvuk motoru a vy musíte použít umělý zvuk, abyste reprodukovali něco, co je spontánní a přirozené.“

Hybridní pohon ale nemá podle Reggianiho vliv jen na míru úrovně CO2, ale taky může pomoci vyplnit slabší místa atmosféricky plněných motorů, zejména nedostatek točivého momentu v nižších otáčkách. Ale u nového Aventadoru by to mohlo být ještě sofistikovanější řešení, podobně jako u Ferrari SF90. „Umím si představit, že bychom mohli obejít cestu klasického pohonu všech kol a mohli bychom použít elektricky poháněnou přední nápravu,“ řekl Reggiani. „Když máte vektorování točivého momentu na pravou či levou stranu, tak můžete udělat něco opravdu výjimečného, pokud jde o zatáčení, trakci a ovladatelnost.“

Vzhledem k tomu, že automobilka Bentley připustila, že se již brzy rozloučí s motorem W12, bude Lamborghini poslední značkou koncernu Volkswagen, která bude mít v nabídce dvanáctiválec. Ať jim to, prosím, ještě pár let vydrží…

Reklama

Sdílejte článek
Související témata: