Hlavní obsah

Lada Niva pro náročné prošla faceliftem a míří do Česka

Foto: Lada

Tahle terénní ladovka se chystá také do Česka a my víme, kolik asi bude stát

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Po klasické Ladě Niva Legend (dříve Lada 4x4) se modernizace dočkal také nadupanější model zvaný Lada Bronto, který dorazí také do Česka, a to rovnou ve dvou výbavových stupních. Čím vším je Niva pro náročné tak unikátní a kolik vlastně bude stát?

Článek

Lada Bronto není žádným novým objevem. Na našem trhu vůz už pěkných pár let je a za tu dobu se kolem něj utvořil určitý fanouškovský kult. Totiž díky pár úpravám v dceřiném závodě AvtoVAZu se z obyčejné Nivy stane daleko zajímavější a schopnější off-road.

Foto: AUTO MAX CZECH, a.s.

Pro porovnání – tohle je klasická Lada Niva v provedení s litými koly

Bronto vychází z nejvyššího výbavového stupně Nivy Legend, takže nabídne klimatizaci, vyhřívaná sedadla a elektricky ovládaná okna. Podle zvolené varianty pak přijede v jedné ze dvou specifikací – Luxe nebo Prestige.

Základní luxka má navíc terénní pneumatiky, litá kola R15, sadu pro zvýšení světlé výšky, rozšířené blatníky, zesílené tlumiče, zesílené pružiny, zesílenou zadní nápravu, samosvory v obou diferenciálech a hagusy. Verze Prestige přidává ještě kompletní plastový bodykit, originální (agresivnější) masku a přední mlhovky.

Foto: AUTO MAX CZECH, a.s.

Předfaceliftový model Luxe (na snímku) se zvenčí oproti faceliftu liší jen maskou a detaily

Vozy bude možné vylepšit několika certifikovanými doplňky na přání, například světelnou střešní rampou, centrálním zamykáním, rádiem a vnější barvou ve stylu kamufláže. V nabídce zůstává i příslušenství dodávané českým importérem, které zahrnuje například tažné zařízení, protikorozní nástřik nebo pevnostní nárazníky.

Foto: Lada

Interiér Bronta se oproti klasice nemění

Uvnitř jde o klasickou Ladu Nivu Legend po faceliftu, takže se můžete těšit na modernizovanou palubní desku s přepracovaným systémem topení a na technologii nouzového volání ERA-Glonass, což je obdoba evropského eCallu.

Hlavní výhody Nivy zůstaly zachovány také u Bronta, proto i zde pracuje zážehová sedmnáctistovka naladěná na 61 kW, pětirychlostní manuál, stálý pohon 4x4, mezinápravová uzávěrka a redukce.

Foto: AUTO MAX CZECH, a.s.

Předfaceliftový model (na snímku) podrobněji ukáže, jak vypadá onen plastový bodykit Prestige

Populární terénní ladovka se chystá též do Česka, a to přibližně za měsíc, kdy budou známy ceny a spuštěny objednávky. Vzhledem ke globálnímu zdražování však počítáme, že se v základu dostanete na nějakých 480 000 Kč s daní a výše. Na druhou stranu však obdržíte automobil, který pro překonání náročnějšího terénu nepotřebuje nic moc navíc. Snad jen dobrého řidiče

Reklama

Související témata:
Načítám