Hlavní obsah

Krize, nekrize. Zaměstnance ve Škodovce čeká bonus ke mzdě

Foto: Škoda Auto

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Automobilka Škoda Auto zvládá pandemii koronaviru dobře. Svědčí o tom na poměry ostatních značek dobré prodeje nových aut, ale i bonusy, které dostanou kmenoví zaměstnanci firmy. Od dubna se tarifním pracovníkům zvyšuje mzda, spolu s ní v květnu dostanou i 40 tisíc hrubého jako bonus za loňský rok. Loni byl přitom bonus za rok 2019 dvojnásobný.

Článek

Dvě miliardy korun. Zhruba na tolik podle Odborů Kovo vyjde českou automobilku jednorázový bonus ve výši 40 tisíc korun, který v hrubém vyplatí kmenovým zaměstnancům za minulý rok. Informoval o tom týdeník Škodovácký odborář, což je časopis zmíněné organizace. Zároveň s tím od dubna roste zaměstnancům o zhruba 6 procent i mzda. Odbory považují výši bonusu za úspěch, jelikož se jej podařilo vyjednat i v době, kdy epidemie koronaviru, ale i nedostatek čipů na trhu znesnadňují a prodlužují výrobu a prodej nových automobilů.

Garáž.cz v lednu uvedla, že za minulý rok se značce podařilo již po sedmé v řadě doručit zákazníkům přes milion vozů. A to i navzdory poklesu zájmu o vozy na důležitých trzích, jako je Čína (-39 %) či západní Evropa (-17 %). Oproti loňským 1 004 800 vozům se předloni podařilo dodat zákazníkům 1 242 800 škodovek. Čemuž odpovídal i tehdejší jednorázový bonus, který činil 80 000 Kč.

Průměrná mzda ve Škodovce přesahuje 50 tisíc korun měsíčně. K tomu se ještě pracovníci těší různým bonusům od příspěvku na důchodové připojištění až po občerstvení na pracovišti. Průměrná mzda v Česku byla přitom v prvním čtvrtletí letošního roku podle dat ze Statistického úřadu dosud rekordní – 38 525 Kč.

Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq iV – Želízko v ohni tuzemské automobilky

Bude zajímavé sledovat, jak se tuzemské značce povede v letošním roce. Z jedné strany má Škoda Auto dobře našlápnuto povedeným elektrickým SUV Enyaq, které vyjde zhruba na milion korun, zákazníky o nové automobily z opačného cenového spektra zase může oslovit nově představená Škoda Fabia, jejíž cena začíná na zhruba 330 tisících. Z druhé strany hrozí komplikace kvůli nedostatku čipů, emisním pokutám a dalším vlnám koronaviru, které v současnosti trápí další důležitý trh pro značku – Indii.

O výsledcích značky vás budeme dál informovat. Komu ale nic neříkají hospodářské výsledky, budou mu stačit jen dvě čísla. Překročí počet doručených vozů letos milion škodovek? A bude bonus zaměstnanců příští rok opět 40 tisíc?

Reklama

Související témata:
Načítám