Článek
Důvodem je samozřejmě wolfsburské osekávání rozpočtů. Náklady na vývoj míří směrem k zelené energii, takže počet současných modelů, resp. jejich variací, se musí notně seškrtat. Proč mít tedy v rámci koncernu tři hot hatche, kterých se poměrově prodá mnohem méně než nastupujících crossoverů a SUV? Na tuhle otázku má každý účetní pádnou odpověď. Věděli jsme, že Škoda Fabia ve třetí generaci se na RS verzi těšit nemůže a zdůvodněním už tehdy byly slabé prodeje druhé generace, která nešťastně skončila s DSG a žravou přeplňovanou čtrnáctistovkou. Ibiza a Polo se ještě dočkaly upsizingovaného faceliftu s manuálem a osmnáctistovkou, protože na rozdíl od Fabie čekají na svou novou generaci déle. Ibiza se teď právě dostává na trh - nižší, širší, ve všech ohledech hbitější a sportovnější. I proto zamrzí, že ani v jejím případě se na Cupru těšit nemáme. Lze tedy očekávat, že si vrcholný model pohlídá Volkswagen pro své Polo GTI (lze očekávat něco kolem 200 koní), zatímco Ibiza i Fabia se budou muset spokojit se 150koňovou verzí. Není to špatné a s nějakými cingrlátky (výbava FR), to bude i dobře vypadat, ale pořád je to jenom náhražka.
Tahle režie samozřejmě u koncernu probíhá odnepaměti, stačí si vzpomenout i na šachování se zadní nápravou u trojkové Octavie, dohadování, jestli bude mít Karoq RS verzi či nikoliv (jeho koncernové dvojče Ateca už testuje třísetkoňovou Cupru na Nordschleife) a čekání na RSko u Kodiaqa (pravděpodobně "jen" biturbo diesel se 240 koníky, což je vrcholná motorizace třeba u Volkswagenu Tiguan). Tentokrát je to však viditelnější, protože kromě zrušení Ibizy Cupra jsme se jedním dechem dozvěděli i o sportovní verzi Volkswagenu up! Ano, nejmenší z Volkswagenů bude mít pohon, který z něj udělá kapesní raketu. Nečekejte zázraky, tříválcový litr ze sebe vysype jen 115 koní, ale na autíčko vážící necelou tunu je to slušný výkon a prcek z Wolfsburgu by mohl dát vzpomenout na jedničkového Golfa v GTI. Sice se podívá za stovku až za 8,8 sekundy, ale bude mít tužší a nižší podvozek, lepší brzdy, sedmnáctipalcová kola a náležitě vyzdobený podvozek. Seat Mii a Škoda Citigo si o téhle péči mohou nechat zdát. Vlastně ani není jisté, zda se dočkají druhých generací. Šetřit se prostě musí. Hlavně na cizích.