Hlavní obsah

Koncept BMW Z4 je jednou z hvězd v Pebble Beach

Foto: Archiv Garáž.cz

Bavorské dvojče chystané Toyoty Supry se ve formě konceptu představuje na nejslavnější americké slezině aut už tento víkend. A designově si hodně půjčuje od chystané vlajkové lodi BMW 8.

Článek

Tak dlouho se spekuluje a mluví o nové Toyotě Supře, až možná někteří zapomněli, že je tenhle chystaný sporťák výsledkem spolupráce japonské automobilky s německým BMW. A vrtule z Mnichova samozřejmě na jeho základu chystají vlastní model. Původně nebylo jisté, jestli to bude zrovna nástupce Z4 nebo úplně nový zetkový model, ale nakonec se úspěšný model dočká pokračování a na Pebble Beach se představuje jako skoro finální koncept ve formě roadsteru. To, že se ho BMW rozhodlo předvést rovnou bez střechy, naznačuje, že je platforma mimořádně povedená a obstojí i s hendikepem nižší torzní tuhosti, který s ufiknutím střechy většinou souvisí. To jsou ovšem jenom spekulace, tenhle koncept je hlavně přehlídkou designu. Na první pohled vás jistě upoutá agresivní předek s obřími ledvinkami á la BMW 8.

Foto: Archiv Garáž.cz

Všimněte si, že nemají svislé žebrování, ale velmi komplexní mřížku. I nárazník je velmi radikální, ale tady lze očekávat určité zahlazení hran při přechodu do série. Totéž platí i o zadních svítilnách, které jsou sexy a tenoučké, ale možná až moc, než aby se probojovaly do série. Lexus nás na druhou stranu přesvědčil o tom, že sériově lze dnes vyrábět ledacos, takže asi opravdu záleží spíš na odvaze, než na technických omezeních. Interiér je hodně orientován na řidiče - palubní displej a displej infotainmentu jsou ve správné výšce, nakloněné mírně k řidiči, zatímco pasažér má před sebou jen obří palubní desku v kůži, která barevně ladí s nápadným lakem auta. Jednoduché, elegantní a funkční. Nechme se překvapit, jestli takhle bude vypadat i finální produkt.

Foto: Archiv Garáž.cz

Co se týče techniky, zůstává BMW věrné pohonu zadních kol a oproti Toyotě nabídne kromě automatu i manuální řazení. O vyloženě ostré verzi se zatím nemluví, ale nové Z4 by mělo začínat na přeplňovaném čtyřválci o výkonu cca 200 koní a vrcholit šestiválcem o výkonu do 350 koní. Jestli bychom si dokázali představit víc? To si pište. Zatím se ale spokojíme s představou, že z Mnichova za pár měsíců vyjede mimořádně stylové kupé a roadster.

Reklama

Načítám