Hlavní obsah
záhlaví
Hlavní obsah

Kladivo na Golf GTI: BMW 128ti posílá na předek 265 koní

Foto: BMW

BMW 128ti

BMW už dávno nedělá jenom auta s pohonem zadních nebo všech čtyř kol. Třeba takovou řadu 1 si koupíte už jenom s předním pohonem, v nejvyšší specifikaci pak s pohonem všech čtyř kol. A mezi verze 120i a M135i xDrive se právě vtěsnala novinka – 128ti, která by mohla sebrat zákazníky Golfu GTI, Leonu Cupra nebo Méganu R.S.

Článek

Označení „TI“ (později „ti“) je v případě modelů od BMW poměrně vzácné, respektive v poslední dekádě úplně zapomenuté. Zkratka znamená „Tourismo Internazionale“ a nosily ji třeba modely 1800 TI a 2002 Ti, dále řada 3–318ti generace E30 je dnes docela vzácný kousek.

V případě právě představeného 128ti jde v podstatě o upravenou M135i – motor je stejný (byť s nižším výkonem), ale pohon všech kol ušetřil 80 kilogramů hmotnosti. Verzi 128ti poznáte podle několika červených detailů na karoserii (boční prahy, část nárazníku) či brzdových třmenech.

Proti standardním verzím je 128ti snížený o 10 mm, a co je důležité, má samosvorný diferenciál Torsen. Exkluzivně pro BMW 128ti jsou k dispozici 18palcová kola Y-spoke 553 M ve dvoubarevném provedení Bicolour s „lepivými“ pneumatikami Michelin Pilot Sport 4. Uvnitř jsou pak standardně sportovní sedačky s červenými opěradly, vyšité logo „ti“ na středové loketní opěrce a pár červených detailů.

Přední kola roztáčí řadový dvoulitrový čtyřválec, jenž ze sebe dostane maximálních 265 koní (195 kW) při 6 500 otáčkách. Točivý moment má nejvyšší hodnotu 400 Nm a je dostupný v rozmezí 1 750 až 4 500 otáček. Zklamáním je pak pouze automatická převodovka (osmistupňový Steptronic), myslíme, že nejsme sami, komu by se ostrý hatchback líbil s manuálem.

Zrychlení na sto kilometrů v hodině je otázkou 6,1 sekundy, ručka rychloměru se zastaví při elektronicky omezených 250 km/h. BMW udává kombinovanou spotřebu paliva 6,4 l/100 km.

Prodej modelu 128ti bude zahájen v listopadu. Česká cena zatím oznámena nebyla, v domovském Německu se model bude prodávat za nejméně 41 574 euro (zhruba 1,3 milionu korun). V naší domovině to ale bude muset být méně, protože za 1 203 800 korun dostanete M135i xDrive o výkonu 306 koní a 450 Nm.

Reklama

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.