Hlavní obsah

Kia Rio 1.0 T-GDI Exclusive – Sympatická volba

Foto: Archiv Garáž.cz

Čtvrtá generace kompaktního korejského hatchbacku přiváží svěží design a nový úsporný litrový motor. Na pohled působí tak obyčejně, až ho po chvilce začnete mít docela rádi, protože si na nic nehraje.

Článek

U čtvrté generace kompaktního hatchbacku chvíli váhám, zda nejde jen o důkladný facelift, celkovými tvary je totiž předchůdci dost podobný. Naštěstí však nepřebral některé méně povedené designové prvky, které se objevily kupříkladu na aktuální generaci modelu Sportage.

Foto: Archiv Garáž.cz

Výbavou Kia u modelu Exclusive nešetřila. Například nové světlomety s čočkami mají i diodové denní svícení a přisvěcování do zatáček. A třeba manuální klimatizaci mají také všechny verze ve standardu. Testované auto má dále hliníková kola, tempomat s omezovačem, multifunkční kožený volant, částečně digitální přístrojový štít Supervision a vyhřívaná přední sedadla. A to se rozhodně nejedná o plně vybavený model.

Operativní leasing Kia Rio

Foto: Archiv Garáž.cz

Interiér Ria překvapí slušným nízkým posezem a příjemnou prostorností. Za tu Kia vděčí slušnému rozvoru 2580 mm, nad hlavou ale místa zas tak moc není. Také ergonomie je na slušné úrovni a možnosti nastavování sedadla i volantu plně dostačují, jen spínač varovných blinkrů by měl být výraznější. Chválím ale kulatý, do rukou dobře padnoucí volant. Bezproblémově funguje i navigace se sedmipalcovým barevným dotykovým displejem, která se prodává za příplatek 11 tisíc korun.

Foto: Archiv Garáž.cz

Prostor vzadu je na slušné úrovni v rámci segmentu. Navíc se na optimálně velké lavici nesedí vůbec špatně. Trochu horší je to jen s místem pro hlavu, které dlouhánům opravdu stačit nebude. U nohou to ale díky slušnému rozvoru není špatné. Také zavazadlový prostor má dostatečný objem a dovedu si představit i situaci, kdy by Rio mohlo pro některé zákazníky konkurovat většímu Ceedu.

Naftový motor se v Riu na českém trhu vůbec nenabízí. Benzínové atmosférické čtyřválce 1,25 a 1,4 v nabídce zůstaly, testovaný přeplňovaný tříválcový litr je ale novinkou. Tedy alespoň v modelu Rio, znají jej už majitelé Ceedu či sesterké i20. V Riu se nabízí s výkonem 120 koní, v zahraničí je ale k dostání i slabší verze, která má o 20 koní méně.  Točivý moment 171 Nm autu propůjčuje až překvapivě slušnou dynamiku. Sice to není trhač asfaltu, ale rozhodně s ním nebudete silniční louda. Maximum krouťáku je totiž k dispozici už na hodnotě 1500 otáček.

Foto: Archiv Garáž.cz

Tříválec zvenčí sice podle zvuku poznáte, vibrace ale byly výrazně potlačeny. Naopak neduh jiných tříválců spočívající v pomalejším vytáčení u Ria není. A kdo by čekal, že mu nesedí dálnice, šeredně by se mýlil. Naopak auto zde jede lehce a jakoby samozřejmě, rychlost udržuje i když na plynový pedál příliš netlačíte. Díky tomu se i otáčky pohybují v rozumné míře a motor nijak zvlášť neřve. Šestistupňová převodovka je prostě skvěle odstupňovaná a její ovládání jde krásně zlehka. Dobré je i celkem strmé řízení, které ovšem u střední polohy pocitově působí nepřesně. Snad jen reakce motoru na plyn jsou mdlé a nástup plného výkonu přichází v postupné vlně.

Foto: Archiv Garáž.cz

Ohledně spotřeby se Kia chlubí hodnotou 4,7 l na 100 kilometrů, reálně jsme ale auto vraceli s o dva litry vyšší spotřebou. Ani tak ale nejde o špatné číslo a mnohé přeplňované litrové tříválce by za stejných podmínek spotřebovaly ještě více benzínu, než korejský hatchback. Podvozek pracuje slušně a jeho zacílení na komfort v tomto segmentu vítám. Rio výmoly zvládá lehce a nepřenáší do interiéru nepříjemné rázy.

A jak shrnout týden v Riu? Sice jsem si neužil koktejly na pláži a karneval, ani tak ale nemusím litovat. Rio mne totiž opravdu příjemně překvapilo. Už předchozí generace nebyla špatná a ta současná se rozhodně stydět nemusí, v rámci segmentu jde o slušný průměr. Navíc je auto i značka dost sebevědomá a velmi dobře prezentuje své přednosti, místo aby kopala do konkurence, jako sesterský výrobce. Takže koupit si Kiu je i mnohem sympatičtější, navíc k ní dostanete také sedmiletou záruku a uvnitř dostatek prostoru. Na takové to běžné ježdění to stačí bohatě. Nenároční řidiči pak možná ocení spíše poctivou atmosférickou čtrnáctistovku.

Foto: Archiv Garáž.cz

Technické údaje: Kia Rio 1.0 T-GDI
MotorZážehový řadový tříválec s turbodmychadlem
Objem998 cm3
Výkon88 kW (120 k)/6300 ot.
Točivý moment171 Nm/1500-4000 ot.
PřevodovkaŠestistupňová manuální
Maximální rychlost190 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h10,2 s
Spotřeba paliva (město/mimo město/kombinace)5,6/4,2/4,7 l na 100 km
Provozní/užitečná hmotnost1085/535 kg
Rozměry (délka x šířka x výška)4065 x 1725 x 1450 mm
Rozvor2580 mm
Objem nádrže45 l
Objem zavazadelníku325/980 l
Základní cena349 980 Kč

Má na kahánku?

Kia Rio se nm sice hodně lb, nad nsledujc generac ale vis otaznk. Zkaznci stle vce preferuj crossovery a SUV, takže klasick hatchbacky o čst prodejů přichzej. Ani Kia nen vjimkou a tak prvě na podvozku Ria vznikl crossover Stonic. Ten zapadne mezi modely Sportage a Soul a utk se s konkurenc vrostoucm segmentu. Jen se bojme, aby poveden Rio plně nevystrnadil.

Reklama

Načítám