Hlavní obsah

Ken Block má novou káru, Hoonicorna se 1400 koňmi

Foto: Archiv Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Na první, druhý i třetí pohled vypadá tohle auto jako absolutní magořina. A sám Block ostatně připouští, že než se s novým železem pustí do experimentů a jubilejní desáté Gymkhany, bude ho muset trochu poladit.

Článek

Na předchozího Hoonicorna si určitě vzpomínáte. Jedničkový Mustang z roku 1965 měl pohon všech kol a výkon 845 koní. Block tomuhle krasavci věnoval celou jednu Gymkhanu, a když ho pochroumal na jednom z mezinárodních přeborů, rychle ho opravil a dokázal ho udat i v první sezóně obnoveného Top Gearu, kde s ním driftoval po Londýně. V další Gymkhaně už ale musel dělat promo novému Focusu RS, takže Hoonicorn putoval do garáže. Ještě ale neřekl své poslední slovo. Teď je tu totiž jeho mladší bráška a čouhají mu z kapoty zlověstné rohy.

Foto: Archiv Garáž.cz

Jde o dvě obří turba, kvůli kterým musela kapota Hoonicorna číslo dvě na plastiku, která spočívala v produkci dvou obřích děr. Modrá a červená roura naznačují velké věci - základem je sice opět osmiválec o objemu 6,7 litru, výkonu 845 koní a krouťáku 975 N.m, ale... motor je nově upraven tak, aby šlapal na methanol, a především má ty dvě obří turba, takže se měřák brzdy zastavil na nepochopitelných 1400 koních. Sami se podívejte, jak taková věc vypadá v záběhu:

Sám Block přiznává, že je to asi nejšílenější a nejnebezpečnější auto, které kdy řídil. Na driftování asi použije jiné, výkonově vlažnější naladění, ale číslovka 1400 koních je pro marketing u široké divácké základny Blockových videí naprosto ideální. Stačí říct, že to má víc koní než Veyron SuperSport a davy budou šílet. Co na tom, že to i s pohonem všech kol zřejmě změní pneumatiky v drahý smrad do deseti vteřin. Osobně jsem už pár takových zvěrstev "postavil" ve videohrách, takže Kenovi fandím. S neomezeným rozpočtem bych se totiž pravděpodobně dopracoval k něčemu podobnému, kdybych už měl garáž plnou klasik a chtěl zkusit navrhnout muscle car, co má opravdu ty největší svaly.

Foto: Archiv Garáž.cz

Nezbývá než čekat, co s takovým démonem Ken vlastně vyvede. Jeho markeťáci si nad tím už určitě lámou hlavu.

Reklama

Načítám