Hlavní obsah

Když nemáte peníze na Carreru GT, prostě si ji postavte!

Foto: eBay UK

Tenhle kit car si s Carrerou GT spletete jen když ji uvidíte z hodně velké dálky

30. 10. 2018

Každý máme své auto snů. Ferrari F40, Shelbyho Cobru, Citroën DS nebo třeba Pagani Zondu. Ale protože jde většinou o cenově hodně nedosažitelná auta a jackpot v loterii se nevyhrává každý den, svých snů se vzdáváme a spokojíme se raději s obyčejnou nudnou plečkou. Chyba, sny se mají plnit! Jenže jde o to, jakým způsobem...

Článek

Porsche Carrera GT je ikonický supersport. Karbonové šasi, karbon-keramické brzdy, keramická spojka, atmosférický V10 zrozený ze závodního programu spojený s manuální převodovkou a navrch balzová hlavice řadicí páky, jako měla legendární 917. Naprostá pecka, Paul Walker doporučuje! Má akorát jeden problém – cenu. Nová se prodávala za částku kolem 13 milionů korun a od té doby její hodnota už jen a jen roste (vzniklo pouhých 1 270 aut). Takže buď musíte vykrást banku, abyste ji mohli mít, nebo…

Nebo povoláte do služby nesmrtelný Pontiac Fiero. Fiero je americké dvoumístné kupé z osmdesátých let s motorem uprostřed (řadový čtyřválec nebo véčkový šestiválec), které se proslavilo především tím, že posloužilo jako kit car pro… no, skoro pro všechno s motorem uprostřed. Na bázi Fiera tak vznikl třeba Ford GT40, Ferrari F40, Testarossa, 355, F50 nebo Enzo, případně Lamborghini Miura, Countach, Diablo nebo Murciélago. Ten seznam je hodně dlouhý a bláznivý. A konečně na něj přibylo Porsche Carrera GT.

Pravda, výsledky staveb známých supersportů na bázi Fiera byly vždycky dost podivné, málokdy přesvědčivé a nikdy rychlé. A do téhle skupiny naprosto přesně zapadá i bílá Carrera GT „zbastlená“ ve Velké Británii. Pokud se na ni díváte z hodně velké dálky s přivřenýma očima, mohlo by to sedět. Jenže když přijdete blíž, snadno odhalíte podvod – základní tvar je relativně v pořádku, ale nesedí proporce a spousta detailů je prostě špatně. Interiér Fiera pak nezamaskuje ani nápis „Carrera“ na palubce před spolujezdcem. Na balzovou hlavici řadičky se taky pozapomnělo. Vtipné detaily jako nápis „RS“ na zádi nebo „V12“ na krytu motoru (pravá Carrera GT má V10) jsou už jen takové drobné třešničky na poněkud zakyslém dortu. Majitel se sice může prsit, že řídí Carreru GT, ale je to jako byste si na obličej nasadili masku Brada Pitta a šli balit holky. Sny se sice mají plnit, ale raději ne na podvozku Fiera...

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama