Hlavní obsah

Jste v hledáčku drogové mafie? Obrňte se v Mercedesu třídy G

Foto: Inkas Armored

Inkas Armored G63 AMG

Na světě jsou různí lidé, potřebující z různých důvodů vysokou úroveň ochrany. Ať už se jedná o státníky, více či méně kontroverzní podnikatele nebo prostě jen narkobarony, občas vznikne potřeba pořádného obrněného auta.

Článek

Nejnovější protiatomový bunkr na kolech teď představila světu kanadská společnost Inkas Armored. Poměrně nepřekvapivě zvolila firma jako základ Mercedes třídy G odcházející generace, vybavený nejvýkonnějším AMG motorem G63. Přeplňovaný osmiválec o objemu 5,5 litru, disponující výkonem 563 koní, totiž musí táhnout dost zátěže navíc.

Jak je jasné už na první pohled, v Inkas hranaté SUV prodloužili, takže díky „nastavení“ ve střední části nemá 4,8 metru, ale rovnou 6,2 metru. Zadní část je od přední kabiny řidiče oddělena stěnou se 4k televizorem a jedná se vlastně o docela pěkně zařízený obývák. Cestující ve dvou kožených kapitánských křeslech mají k dispozici minibar, výklopné opěrky nohou nebo třeba systém osvětlení stropu, imitující sluneční svit. Všechna okna jsou totiž temně tónována, aby nebylo vidět dovnitř.

V prodlouženém géčku se ale dočkáte ochrany nejen před zvědavými pohledy, ale zároveň i před kousavými střelami z útočných pušek. G63 od Inkasu je totiž hrdým držitelem normy CEN 1063 BR7. To je v překladu vůbec nejvyšší dostupná norma této kategorie, znamenající odolnost proti střelám ráže 7.62 NATO (prostě náboje do AK-47), ale dokonce i proti ručním granátům, odhozeným pod auto. Pláty na všech stranách karoserie a zesílenými skly to však nekončí. Zvlášť je chráněna baterie nebo řídicí jednotka vozu a kola umožňují jízdu i s rozervanými pneumatikami, takže vždy odjedete do bezpečí. Kamery kolem auta nejsou na parkování, ale slouží jako bezpečností a záznamový systém. Nechybí palubní hasičák nebo satelitní sledování se spojením přímo na bezpečnostní tým v záloze.

I přes všechnu tu ochranu ovšem Inkas zdůrazňuje, že jejich prodloužené géčko není na silnici těžkým a neohrabaným hrochem. Jelikož jsou použity ochranné pláty z kompozitních materiálů, vyrostla hmotnost vozu oproti standardu jen o 816 kilogramů. Na straně výkonného motoru a automatické převodovky se nic řešit nemuselo a podvozek si vystačil s pár úpravami a zesílenými brzdami. Rozložení hmotnosti zůstalo i přes prodloužení takřka standardní a jízdní vlastnosti jsou tím pádem pořád na podobné úrovni.

Zbývá už jen poslední otázka – kolik to celé stojí? Odpověď je nepřekvapivá. Inkas Armored si za svůj vrcholný Mercedes říká 1,2 milionu amerických dolarů, tedy asi 26,4 milionu po přepočítání na naše koruny. Holt za bezpečnost se občas platí.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama