Hlavní obsah

Jedničkové BMW jako sedan? Tohle bohužel není nástupce E30.

Foto: Archiv Garáž.cz

Auto mířící zatím primárně na asijské trhy má podle všeho pohon předních kol a armádu tříválcových a čtyřválcových motorů pod kapotou. Jedná se o reakci na sílící německou konkurenci v segmentu.

Článek

Mercedes-Benz CLA a Audi A3 sedan aneb prémiové kompaktní sedany, které jsou v Evropě tak trochu navíc (ale rozhodně je o ně zájem), zatímco v Číně za ně trhají ruce. Jsou totiž dostupné širšímu spektru zákazníků, většinou jsou ideální pro manželky a přítelkyně, a jde o sedany, které jsou v Asii považovány vždy a při jakýchkoliv rozměrech za větší a luxusnější třídu než obyčejné hatchbacky. BMW doposud jen sledovalo, jak Mercedes s Audi nafukují své hatche na čtyřdveřové kupátkovité sedany, ale teď jde do boje s novým jedničkovým sedanem, postaveným na platformě UKL.

To samozřejmě znamená hned několik věcí, které BMW fanouškům nedělají dobře na patře. Auto má pohon předních kol a velkou škálu úsporných motorů, které jsou malé objemem i počtem válců. Ano, tohle je budoucnost zmíněného segmentu a konkurence v podobě A3 a CLA se ubírá stejným směrem. BMW nabídne ve vyšších výbavách a motorizacích i pohon všech kol xDrive, ale vzhledem k orientaci na čínský trh nelze prozatím počítat s nějakou vrcholnou verzí á la S3 nebo CLA45 AMG. A pokud na ni dojde, zcela určitě to bude čtyřkolka. Jakákoliv úvaha tímto směrem je ale bezpředmětná, protože jde zatím jen o čínskou verzi. Pokud jste ale podle jediného dostupného obrázku doufali v kompaktní sedan jako za časů BMW 3 E30, nechte si zajít chuť. Tahle jednička s předokolkou a litrovým tříválcem je bavorákem na sedativech. Zákazníky ale určitě najde a snad do budoucna pomůže dotovat eMka trojkové a pětkové řady.

Reklama

Načítám