Hlavní obsah

Je tohle budoucnost městské mobility?

Foto: Nimbus

Jde o třílkolku a technologie Nimbus Balance drží stabilitu bez ohledu na rychlost stroje

15. 3. 2021

Podobných pokusů už tady byly desítky. Vzpomeňte si jen na BMW C1 – skútr se střechou, nebo třeba na český dálník. Obojí předběhlo dobu doslova o dekády. Teď je tady něco podobného, jen na baterky. A my se ptáme: Je tohle budoucnost městské mobility?

Článek

Je to trochu kočkopes. Nimbus Halo (neplést s létajícím koštětem z Harryho Pottera) je klasifikován jako elektrický motocykl, ale protože má dveře a střechu, nepotřebujete k jeho řízení helmu, ale potřebujete naopak řidičák na auto. Nabízí skladnost motocyklu, bezpečnost automobilu a všichni mileniálové by z něj měli být nadšení.

Foto: Nimbus

Velikost (spíš malost) Nimbus Halo je působivá

I když je to papírově motocykl, tak se řídí jako běžné auto. Má plynový i brzdový pedál, a tu kulatou věc, které se ještě pořád říká volant. Zároveň má podobné rozměry jako motocykl, takže zabírá jen zlomek prostoru, co potřebuje běžné osobní SUV, nejoblíbenější auto do města. I když vypadá trochu jako ze sci-fi komiksu, tak by se Nimbus Halo mohl rychle stát realitou všedního dne. Podíváme-li se na věc z širšího úhlu, dává to smysl.

Nimbus opakovaně zmiňuje, že bezpečnost pro ně byla absolutní prioritou. Celá věc je vyrobena z vysokopevnostní oceli a hliníku, dodává se se třemi airbagy (jeden čelní a dva boční) a spoustou pomocníků, které pomáhají předcházet kolizím. Jejich výčet je působivý. Advanced Driver Assist System (ADAS) totiž mimo jiné zahrnuje automatické nouzové brzdění, varování při vybočení z jízdního pruhu, ABS a kontrolu trakce.

Nám se ještě víc líbí, jak Nimbus Halo zatáčí. Přestože je to vlastně taková kapsle, tak se do zatáček naklání jako běžný motocykl. Děje se tak díky technologii Nimbus Balance, která zajišťuje, že si vozidlo udrží stabilitu bez ohledu na rychlost. Tato šikovná funkce prý umožňuje osobě, která nemá předchozí zkušenosti na dvou kolech, ovládat Nimbus Halo, jako by to bylo běžné auto. Maximální rychlost je pak 50 mil za hodinu, tedy něco málo přes 80 km/h.

Nimbus zmiňuje, že by v budoucnu rád vybudoval ve velkých městech síť vlastních rychlonabíječek, ale pro nás je podstatně zajímavější, že Halo nabijete normálně přes noc ze zásuvky. K dispozici je také 7kW nabíječka, která dále zkrátí dobu nabíjení na působivé dvě hodiny.

Dojezd jednomístného stroje je dostatečných 126, nebo dokonce 191 km s větší baterkou, a v USA si ho aktuálně můžete nejen koupit, ale třeba jen pronajmout.

Reklama

Sdílejte článek
Související témata: