Hlavní obsah

Jak akceleruje drahá legenda a její nejnovější generace?

 

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Zajeli jsme si do Německa vyzkoušet, jak se pohybuje více než čtyřicetiletá babička, za kterou dáte více než 1 000 000 eur. Zároveň jsme k tomu přidali její nejnovější generaci, která je jedním z nejlepších řidičských náčiní současnosti.

Článek

Když přijedete do Porsche muzea a máte si vybrat nějaké auto, asi nemůžete sáhnout vedle. Historie německé sportovní automobilky je přímo nabitá zajímavými kusy, ale my jsme už dopředu věděli, po čem toužíme. Ano, po jednom z nejlepších řidičských aut a po jeho první generaci, nejlegendárnějším autě s kachním křídlem. Model 911 Carrera RS 2,7 na začátku sedmdesátých let odstartoval éru sportovních vozů, přinášejících atmosféru z motorsportu. Charakteristickým rysem tohoto vozu je kachní křídlo, dramatickým způsobem vystupující ze zádě. Nějakou dobu o tomhle autě nebylo slyšet, ale posledních pět let je velmi lákavou investiční záležitostí. Jeho cena se zvýšila skoro dvojnásobně a pokud byste ho chtěli dnes koupit, tak za něj zaplatíte více než 1 000 000 eur.

Otázka je v jaké může být ještě dneska v kondici. Ve vynikající, zvláště pokud si půjčujete kousek z muzea automobilky, který má najeto 9 500 km. Pak stačí nasednout a obdivovat stav, ve kterém byla taková ikona dochována. Ještě lepší je pak zjištění, že nejnovější generace se charakterem zas tak příliš neliší. Samozřejmě je o světelné roky rychlejší, ovladatelnější a výkonnější, ale když se do GT3 RS posadíte, tak v ní cítíte atmosféru původního RS. Ty rychlé reakce motoru, štěkání do výfuku a neskutečnou ovladatelnost.

Více se o testu těchto báječných vozů dočtete na stránkách magazínu Faster a časem také na tomto webu. 

Reklama

Načítám