Hlavní obsah
záhlaví
Hlavní obsah

Jaguar E-Type slaví 60. narozeniny i znovuzrození

Foto: Jaguar Classic

Oba vozy jsou věrnou kopií původních exemplářů představených před 60 lety na autosalonu v Ženevě

16. 3. 2021

Divize Jaguar Classic vyrobí dvanáct modernizovaných E-Typů při příležitosti jeho šedesátých narozenin. Šest kupé a šest kabrioletů se bezesporu stane sběratelskou záležitostí, i když pozor, auta čeká minimálně jeden úžasný roadtrip!

Článek

Vzpomínáte na slavnou cestu testovacího jezdce Jaguaru Normana Dewise na autosalon do Ženevy? Bylo úterý 14. března 1961 večer, když sedl za volant Jaguaru E-Type Roadster a vyrazil s ním na cestu dlouhou takřka 1 130 kilometrů. Nakonec ji ujel za nějakých jedenáct hodin, a dosáhl tak průměru přes 109 km/h. Kupé vyjelo o pár desítek minut dříve a řídil ho PR manažer Jaguaru Bob Berry, do cíle dojel pár hodin po Dewisovi. Obě dvě auta totiž potřebovala pořádně vyzkoušet a obě dvě obstála se ctí…

Foto: Jaguar Classic

Ten výlet z Coventry do Ženevy připomíná i ručně rytá plaketa na středové konzoli

Jistě, tehdy byl svět ještě v pořádku, povzdychnou si mnozí. Jenže není skvělé, že dnes, šedesát let poté, Jaguar dokáže vyrobit dvanáct E-Typů, které budou věrné oběma autům, která tenhle roadtrip absolvovala?

Vozy nesou označení 9600 HP a 77 RW s odkazem na poznávací značky obou původních aut a jsou vyrobeny podle původních továrních specifikací a původními výrobními postupy, jen s několika drobnými ústupky k modernosti.

Srdcem aut zůstává 3,8 litrový šestiválec, který má ale vylepšené chlazení a elektronické zapalování. Auto má pořád 269 koní a 353 Nm, ale pětistupňová převodovka je vylepšená, se synchronizací na každé rychlosti. Zrychlení na stovku za nějakých 7,1 sekundy a maximální rychlost 240 km/h jsou pořád slušné číslovky, noví majitelé jistě ale ocení jemnost, s jakou by měl modifikovaný motor svoje výkony odevzdávat. Jaguar Classic také namontoval výfukový systém z nerezové oceli, který je nejen výrazně trvanlivější, ale taky motoru propůjčuje výraznější basovou linku.

Jak fotografie v galerii napovídají, vizuálně jsou vozy téměř totožné s dvěma původními exempláři. Sedí jak jedinečné lakování v odstínech Flat Out Grey a Drop Everything Green, tak i barva kůže v interiéru. Milým detailem jsou ručně ryté mapy tras na středových konzolích standardních E-Typů. A v případě kupé je tam ještě věta, kterou zakladatel Jaguaru sir William Lyons řekl Berrymu po jeho příjezdu do Ženevy: „Myslel jsem si, že se sem nikdy nedostaneš.“

V kabrioletu je tato fráze vyměněna za: „Nech všeho a pojeď.“ To prý Lyons řekl Dewisovi do telefonu, když si uvědomil, že v Ženevě potřebuje i druhé auto.

Vozy budou prodávány vždy v páru, takže se dočká jen šest šťastlivců. Ti se prý mají obrátit přímo na společnost Jaguar Classic a podmínkou prodeje pak bude, aby se zúčastnili roadtripu z Coventry do Ženevy, a tak si zopakovali cestu, kterou jel Berry a Dewis… Nádherné, ne? Ceny nebyly zveřejněny, ale vzhledem k tomu, že 3,8litrový E-Type Jaguar Classic stojí cca 315 tisíc liber, tak tento exkluzivní páreček bude za nějakých 650 tisíc liber, což je cca 20 milionů korun.

Reklama

Sdílejte článek