Hlavní obsah

Hyundai RN30 - Konečně, nebo vlastně ještě ne...

Foto: Archiv Garáž.cz
29. 9. 2016

Už je to takový folklór, přiblíží se nějaký autosalon a Hyundai opráší svou divizi N, přiveze nějaký nový koncept a začne slibovat, že teď už opravdu, ale opravdu uvidíme sériové eNko.

Článek

Člověk už by chtěl konečně ty koncepty divize N ignorovat. Vždycky si říkám, že se na ně vykašlu a třeba se tak automobilka chytne za nos a konečně začne ty sportovní modely vyrábět. Ale to by nesměly bejt tak pěkný.

Vemte si například tenhle nový RN30. Původně to je vlastně obyčejná nudná i30, jenže si jí ke svému obrazu a za pomoci divize N upravili odborníci z týmu Hyundai Motorsport, kteří soutěží s i20 N WRC v mistrovství světa. Těm ještě pomáhaly divize Hyundai Motor Performance Development a Vehicle High Performance, prostě samí odborníci na slovo vzatí a ať už tam jinak dělají cokoliv, evokují v nás názvy jejich oddělení stovky koní a skvělé parametry.

Oturbený dvoulitr ve spolupráci s dvouspojkovou převodovkou posílá na všechna čtyři kola 380 koní a 451 N.m a je postavená nikoliv z karbonu, ale z kosmických plastů od firmy BASF. Hmotnost automobilka neprozradila, ale s touhle výbavičkou musí být RN30 ukrutně rychlé, zvlášť se závodním podvozkem, díky kterému sedí auto o 84 mm blíž silnici než sériová i30. Posledním prvkem, který vám připomene, že je to jenom koncept, jest rackovité otvírání dveří. Takhle série opravdu vypadat nebude.

Díky všem zúčastněným má RN30 účelnou a přísně aerodynamickou karoserii, která ukrývá vytříbenou techniku. Poznat v siluetě běžnou i30 není snadné, rozšíření a spoilery dávají autu výrazně agresivní vzhled. Dobře patrné to bude právě v Paříži, kde se postaví po bok své "nudné" nové bežné verze, kterou si brzy koupí určitě alespoň jeden z vašich sousedů. A nebo si možná pořídí Hyundai i20, které má v Paříži taky vzdáleného příbuzného - WRC speciál pro nadcházející sezónu. Je na něj radost pohledět, samozřejmě. My bychom ale rádi už konečně viděli něco "mezi" - regulérní ostrý hatchback. Snad ho Hyundai na Nordschleife brzy dotestuje a pustí mezi lidi.

Reklama

Sdílejte článek