Hlavní obsah
záhlaví
Hlavní obsah

Hyundai i30 1,5 T-GDI kombi N Line – Sportování pro rozumné

Foto: Jakub Deml
17. 2. 2021

Modernizovaný Hyundai i30 prý přináší kromě dalších novinek také zcela nový benzinový čtyřválec a sportovněji laděnou verzi N Line s ostřejším vzhledem, atraktivnějším interiérem a dynamičtějšími jízdními vlastnostmi. Co je na tom pravdy a jak se povedl nový motor, to jsme zjišťovali v našem redakčním testu.

Článek

Rok se sešel s rokem a oblíbený Hyundai i30 se dočkal pravidelného modelového osvěžení v podobě faceliftu – stylové zvýraznění designových detailů, díky kterým i30 už jen tak nepřehlédnete, a zcela nové generace infotainmentu Bluelink (s větším 10,25“ dotykovým displejem) přinášející nové možnosti a funkce. Navíc…

Hej, tak moment, to si pamatuji, to tu bylo už loni! Proč ho tady máme znovu?

Právě jsem se k tomu dostával. Další výraznou novinkou je totiž zcela nový motor, přeplňovaný benzinový čtyřválec 1,5 T-GDI nahrazující o deci menší starší jednotku (v nabídce přibyla i varianta bez přeplňování plnící úlohu základního motoru s výkonem 109 koní). Parametricky si polepšila (+10 k, + 10 Nm, zrychlení 0–100 km/h kratší o 0,5 s, maximálka je totožná), přitom má stále stejně sametový chod a tichý běh při běžné jízdě. Perfektní společník.

Foto: Jakub Deml

S paketem N Line vypadá i30 výrazně přitažlivěji

To zní dobře, kolik žere?

A v tom je ten trik – zhruba o litr méně než předchůdce. Na pomoc si totiž bere moderní mild-hybridní techniku s posíleným startér-generátorem (o výkonu 16 koní a 60 Nm) a 48V elektrickým rozvodem. Ochotně tak při povolení plynu zhasne motor i při jízdě, při brzdění před křižovatkou vypne motor už při rychlosti pod 30 km/h a na semaforech vydrží pohánět palubní systémy déle než obyčejný stop/start. S automatickou převodovkou navíc umí trik v podobě vyřazení na neutrál a plachtění, což také ušetří nějaké to deci. Při každém brzdění motorem sbírá kinetickou energii a uchovává ji pro pozdější potřebu, kdy startér-generátor zlepšuje odezvu na plyn, vyhlazuje prodlevu při řazení automatu a pomáhá motoru pohánět kola. Díky tomu všemu jezdí v průměru za sympatických 5,5 l/100 km.

Foto: Jakub Deml

Novému motoru k lepším výkonům i úspornosti pomáhá jemný elektrický doping

Kdybych chtěl jezdit na spotřebu, pořídím si diesel…

Správně, ten bude ještě o pár deci úspornější. Jenže benzinový motor umí ještě jeden, zábavnější trik – přepněte ho do sportovního režimu a najednou ožije, jako by si dal 30 šálků espresa naráz. Charakterně zavrčí, silně zatáhne a auto radostně vyrazí vpřed. Se sportovnější verzí N Line dostanete i tužší naladění podvozku a s nízkoprofilovými pneumatikami 225/40 R18 nabízí v zatáčkách spoustu přilnavosti a jistoty. Když tedy budete mít náladu a pěknou silnici před sebou, můžete si ji pořádně užít, drtit motor v otáčkách a odvážně se vrhat do zatáček… a na konci vám garantujeme úsměv na tváři.

Zábava v rodinném kombíku? No nekecej…!

Jasně, nabroušený i30 N je o stále o kus jinde, ale i s tímhle „lehce sportovním“ rodinným kombi se můžete v nestřežené chvíli pěkně svézt. Správnému sportovnímu dojmu z řízení nahrávají prvky příplatkového N Line sportovního paketu: skvělé anatomické sedačky, příjemný volant čalouněný perforovanou kůží a povedená hlavice řadicí páky (případně voliče automatické převodovky) převzaté přímo z nabroušené i30 N (akorát u volantu se musíte obejít bez tlačítek voliče jízdních režimů). Ostrým modelem je inspirovaný i vnější design s agresivnějším předním a zadním nárazníkem (s dvojitou koncovkou výfuku), spojlerem na pátých dveřích a exkluzivními designy 17“ a 18“ kol.

Máš pravdu, vypadá vážně líp

A díky tomu vám bude taky dělat větší radost každý den, když k němu budete přicházet a když ho budete řídit. Přitom za sportovnější dojem neplatíte daň v podobě horšího komfortu nebo menší praktičnosti – tohle je prostorná, pohodlná a příjemná i30 jako každá jiná.

Ale zadarmo to nebude, že jo?

Jistě, všechno má svou cenu. Ale v tomto případě překvapivě vstřícnou. Ceník varianty N Line totiž začíná na docela rozumné částce 509 990 Kč za hatchback s motorem 1,5 T-GDI a manuálem. Za diesel připlatíte 10 tisíc a za vynikající dvouspojkový automat 50 tisíc, za karosářskou verzi fastback musíte přihodit 10 tisíc za kombi 25 tisíc. Není to málo, ale s ohledem na vyčerpávající seznam výbavy je to skutečně dobrá cena.

Zatím to tedy vypadá bezchybně…

No, pár otravných maličkostí by se našlo – kvůli silnějšímu těsnění musíte víc praštit s dveřmi, auto taky pokaždé startuje se v Eco režimu a se zapnutým sledováním jízdy v pruhu (to první vyřešíte jedním zmáčknutím tlačítka, kvůli tomu druhému se musíte ponořit do hlubin menu infotainmentu), ale nic z toho není vyloženě věc, kvůli kterým byste měli utíkat ke konkurenci. Ta to totiž má dost podobně...

Takže jasná volba?

Konkurence je v tomto segmentu široká a velmi talentovaná, ale Hyundai i30 je dobrou volbou v podobě bezproblémového praktického auta, se kterým se příjemně žije. Ve sportovnější variantě N Line vám pak udělá ještě víc radosti. Takže váhat, kterou vybrat, určitě nemusíte…

Technické údaje
Motorřadový čtyřválec, turbo, uložený vpředu napříč, 48V mild-hybrid
Zdvihový objem1 482 cm3
Výkon118 kW (158 k) při 5 500 ot./min.
Točivý moment253 Nm při 1 500 - 3 500 ot./min.
Převodovkaautomatická dvouspojková, 7 stupňů
Pohonpředních kol
Pohotovostní hmotnost1 412 kg
Akcelerace 0–100 km/h8,8 s
Maximální rychlost210 km/h
Spotřeba (kombinace)5,5 l/100 km
Objem palivové nádrže50 l
Kola a pneumatiky225/45 R17
Rozměry (délka/šířka/výška)4 585/1 795/1 465 mm
Rozvor2 650 mm
Objem zavazadlového prostoru602 l

Reklama

Sdílejte článek