Článek
Už na začátku jsme přitom spekulovali, proč Hyundai staví rovnou i30 a nezaměří se ve sportovním oddělení na menší i20, se kterou do toho tak vehementně šlape ve WRC. Ostatně všechny ostatní automobilky si ostrou verzi rallyového náčiní postavily - Ford Fiesta ST, Volkswagen Polo GTI, Citroen DS3... většina z těch aut vlastně existovala ještě před jejich povolávacím rozkazem do rally, nicméně i Toyota po nástupu do WRC rychle zareagovala a staví ostrého Yarise. Hyundai se ale raději soustředila na svou image lidové automobilky s dostupnými vozy. Teď ale konečně rozjela luxusní divizi Genesis, a tak je na čase dodržet i slib sportovnějších aut. Vždyť jsme si v Hyundai doposud mohli užít jen v šestiválcovém modelu Coupé (prodeje v Evropě bohužel zrušeny) a právě v limuzíně Genesis, která položila základy samostatné značky.

Koho nebaví vyhlížet ostrou i30, která dostala přednost kvůli možnosti přímé konfrontace s vyšším segmentem (Golf GTI, Octavia RS, Leon Cupra), ten může nově vyhlížet i20 N. Ta se postaví proti zmíněné Fiestě ST nebo Polu GTI, tj. nabídne výkon někde kolem dvou stovek koní, pohon předních kol s vektorováním točivého momentu, výraznější design zvenku i zevnitř a snad i větší brzdy. Není to žádná velká matematika, ostatní automobilky to takhle dělají už několik generací a vychází to, proto moc nechápeme, s čím Hyundai otálí.

Slibem sice nezarmoutí, ale předhazovat nám další eNko, když se na trhu ještě neobjevilo ani to první, není zrovna moudré. Jediné čeho jsme se zatím dočkali byl vlažný hatch i30 Turbo, ale to je v dnešních koňských dostizích příliš slabá káva. Hyundai rozhodně fandíme, ale nesmí zůstat jen u renderů a náčrtků. Chceme ta auta řídit!