Hlavní obsah

Hypersport AMG bude mít motor z Formule 1. Má to ale háček!

Foto: Archiv Garáž.cz
13. 3. 2017

Když může Aston Martin s Red Bullem postavit pekelný stroj s bláznivými parametry, zvládne to i AMG. Jeho velkým trumfem budou hlavně motor a aerodynamika. Moc toho o něm nevíme, ale co se týče pojítka s Formulí 1, to bude zatraceně pevné.

Článek

Jiná sportovní oddělení básní o tom, jak se jim povedlo díky know-how z motorsportu postavit ostrý hatchback, sedan nebo kupátko, ale AMG si šoufky nedělá. Chystaný hypersport totiž bude mít rovnou motor ze závodního vozu. A ne ledajakého, mluvíme tady o šestnáctistovce z Formule 1. Ano, o šestiválcovém motoru s objemem 1,6 litru, který ve Formuli 1 točí bláznivých 15 tisíc otáček. Tomu tedy říkáme downsizing. V plánovaném voze bude mít přes 1000 koní a bude točit "jen" 11 tisíc otáček. I tak jde o šílenou propozici, která nemůže zůstat bez následků. AMG ostatně otevřeně přiznává, že je tu jedna taková drobnost.

Foto: Archiv Garáž.cz

Všichni asi tušíte, že motor z Formule 1 nemá bůhvíjakou životnost. Pravidla se sice v tomto ohledu v průběhu let dost zpřísnila, ale všeobecně se očekává, že tenhle vysoce účelový motor nedokáže přežít mnoho kilometrů na hraně svých možností. AMG hypersport bude mít jinak naladěnou verzi, už nižší otáčky dávají tušit, že se tu staví s ohledem na delší životnost a lze také předpokládat, že majitelé nedostanou vůz na hranu tak jako piloti Formule 1. Přesto Tobias Moers, šéf AMG-Mercedes, připouští, že motor vozu bude mít omezenou životnost. Konkrétně tedy něco kolem padesáti tisíc najetých kilometrů.

Foto: Archiv Garáž.cz

Ještě nevíme, jestli na takovou cifru AMG vystaví záruku, nebo jde o mez, za kterou se motor rozsype na malé kousíčky. Na druhou stranu je to docela vysoké číslo, když vezmeme v úvahu, kolik z těch aut skončí ve sbírkách nebo se párkrát za rok podívá na okruhy. Vlastně dost pochybujeme, že se některý z nich přiblíží zmíněnému nájezdu, stačí se podívat na stav mnohem obyčejnějších supersportů. I nad Ferrari nebo Lamborghini, které překonají padesát tisíc se lidé podivují a gratulují majiteli ke každodenní projížďce ve snu na čtyřech kolech. Tenhle vůz ale rozhodně nebude na ježdění do supermarketu, takže nám tahle limitovaná životnost vlastně vůbec nedělá vrásky. Částečně i proto, že mezi zákazníky rozhodně nepatříme. Kdo si bude moci dovolit inženýrský zázrak za 2,5 milionu dolarů, ten pravděpodobně zvládne i výměnu motoru za nový. Pokud už v tu chvíli nebude zas kupovat něco jiného, lepšího a rychlejšího.

AMG-Mercedes Project One se oficiálně představí na podzimním autosalonu ve Frankfurtu.

Reklama