Hlavní obsah

Paříž 2018: Hvězdy z Paříže

Foto: Jan Červenka

Škodovka měla jeden z nejnavštěvovanějších stánků, o jejích novinkách už jsme na Garáži napsali snad úplně všechno

4. 10. 2018

Pařížský autosalon, oficiálně Mondial de l'Automobile, si letos projdete o poznání rychleji než v minulosti - to kvůli neúčasti některých značek. I tak ale stojí za návštěvu. Honza Červenka ho prošel tam i zpět a tady je sedm aut, o kterých si myslí, že si zaslouží vaši pozornost!

Článek

Peugeot e-Legend

Foto: Jan Červenka

Nereálné jsou snad jen prolisy ve dveřích a prahy. Jinak vypadá skvěle!

Koncept, který by byl hodný sériové výroby. Peugeot chtěl v Paříži zaujmout a to se mu maximálně povedlo, e-Legend je pro mě osobně jedním z nejhezčích aut na autoslaonu, ne-li tím nejhezčím. Neexistuje stylovější způsob, jak představit veřejnosti elektrický pohon a reinkarnace stylového kupé 504 nemohla dopadnout lépe. Líbí se mi zvenku, líbí se mi uvnitř a chci ho vidět na silnici!

Kia e-Niro

Foto: Jan Červenka

Stejně jako elektrické hyundaie, tak i e-Nero má zaslepený čumák auta

Možná by si zasloužila křiklavější barvy a taky uvítací fanfáry. Možná by vedle ní neměl stát povedený Proceed GT. Ale Kia e-Niro byla v zákulisí autosalonu jedním z nejdiskutovanějších aut a zástupci ostatních automobilek ji chodili zvědavě okukovat. Aby ne. Je prostorná, dobře vybavená, nijak neexperimentuje s interiérem, takže by mohla být autem pro normální lidi. Dojezd má až 485 kilometrů a měla by mít velmi atraktvní cenu - odhad je okolo 800 tisíc Kč.

BMW 3

Foto: Jan Červenka

Trojka by měla mít podobného asistenta řízení, jako je třeba Siri v iPhonu

Zájem o novou trojku byl až neuvěřitelný. Má to zřejmou logiku, i přes SUV mánii je to nejdůležitější model pro mnichovskou automobilku a BMW se prý hodně soustředilo při vývoji na to, aby nová trojka byla opět autem pro všechny. Víme, že nová M3 přijde hodně brzy, dřív než u předchozích modelů, a že bude náramně záležet na tom, jak si auto naspecifikujete.

Hyundai i30N

Foto: Jan Červenka

Velká kola, karbon a spousta detailů, které nás baví

Můžete si o mě myslet co chcete, ale hodnotím i30 N jako nejlepší hothatch roku 2018. Možná není nejrychlejší ani nejsilnější, ale sakra dobře se řídí a dělá všechno to, co by mělo řidičské auto dělat. A teď se v nabídce objeví hned pětadvacet atraktivních N doplňků, jako jsou jiné nárazníky, křídlo nebo sedačky, ale třeba taky kola či volant potažený alcantarou. Takhle vypadá hodně dravě! Škoda jen, že nevíme datum, kdy to všechno bude k mání.

Toyota Camry

Foto: Jan Červenka

Na Avensis už si nejspíš ani nevzpomínáte, že? Camry bude víc než důstojnou náhradou!

Camry jsem měl kdysi moc rád a jeden by skoro zapomněl, že se ještě vyrábí. Taky jste překvapeni? Přitom v Americe je Camry už deset let nejprodávanějším sedanem a v tabulkách spolehlivosti figuruje na předních místech všech žebříčků. A teď se Camry vrací, od jara bude i v ČR, nahradí model Avensis. Toyota se nebojí neúspěchu, byť Camry bude mít jen hybridní motor. Ale Toyotě v ČR hybridy fungují moc dobře…

Ferrari Monza SP1 a SP2

Foto: Jan Červenka

Jednosedadlová verze má označení SP1, dvousedadlové je pak SP2. Technicky jsou oba modely identické.

Bylo by chybou nedat sem dvě nejúchvatnější auta, která jsou v Paříži k vidění. Ferrari Monza SP1 a SP2 jsou připomínkou těch krásných dob, kdy karosáři ještě vyráběli auta na míru. Oba speedstery Monza SP1 i SP2 patří do nové třídy Ferrari Icona a jejich základem je model 812 Superfast. Výkon je ale zvýšený na 809 koní v 8500 otáčkách a auta zrychlí na stovku za 2,9 s. Oficiálně už si SP1 i SP2 neobjednáte, majitele už má všech 200 kousků, které Ferrari vyrobí. V Paříži je ale můžete vidět na vlastní oči.

Peugeot 508 SW

Foto: Jan Červenka

Přestože je víko kufru zkosené, tak využitelnost kufru je stoprocentní

Překvapuje vás v tomto výběru nejzajímavějších aut z Paříže francouzský kombík? Vydržte, mám pro to svoje dobré důvody! Jak už ze stránek Garáže víte, Peugeot 508 skvěle jezdí a není jediný důvod se domnívat, že kombík s označením SW by to měl mít jinak. Líbí se mi, že i kombík má bezrámové dveře, moc mě taky baví, jak vypadá zezadu i z profilu. A na rozdíl od jiných aut tady nevítězí forma nad funkcí, takže s otevřením zadních dveří na vás čeká dobře využitelný prostor o objemu 530 litrů a nízko položená hrana kufru.

Výstaviště můžete navštívit od neděle 14. října denně od 10:00 do 20:00 a ceny lístků začínají od devíti euro, pokud si je koupíte dopředu na tickets.mondial-paris.com

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama